۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۵۶۰۲۲
مدیر مؤسسه آوای زندگی:

حضور مبلغان در کمپ ترک اعتیاد تأثیر بسزایی در روند بهبودی آنان دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه آوای زندگی پاک با توجه به روحیه توبه پذیری معتادان در حال ترک گفت: مبلغان با تقویت روحیه اعتقادی در معتادان می توانند در روند ترک آنها تأثیر زیادی داشته باشند.
حجت الاسلام رنجبر
حجت الاسلام احسان رنجبر عیسی آبادی مدیر مؤسسه آوای زندگی پاک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه فعالیت تبلیغی روحانیون در کمپ های ترک اعتیاد برای کمک به ترک معتادان گفت: از سال های قبل زمانی که برای اولین بار در یکی از کمپ های ترک اعتیاد حاضر شدیم به اهمیت و نیاز تبلیغ در این عرصه پی بردیم.
 
وی با توجه به مشکلات اعتیاد و نیاز معتادان برای ترک، ابراز داشت: کسانی که به مواد مخدر مبتلا می شود کم کم به نقطه ای می رسند که توان ادامه ندارند و به ترک مواد روی می آورند بنابراین در این مرحله روحیه شکست خورده ای دارند و آماده توبه هستند که می توان به وسیله تبلیغ دینی تأثیر بسیار خوبی بر آن ها گذاشت.
 
حجت الاسلام رنجبر به تشکیل گروه تبلیغی برای فعالیت در کمپ های ترک اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: با این انگیزه که حضور روحانی در کمپ ها مفید است با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه و با حضور طلاب، گروهی تبلیغی راه اندازی شد که پس از مدتی با نام رسمی مؤسسه آوای زندگی پاک و با مجوز از وزارت کشور به کار خود ادامه می دهد.
 
وی با اشاره به سختی های فعالیت تبلیغی در کمپ های ترک اعتیاد یادآور شد: فعالیت در کمپ ها ضمن سختی های خود نیاز به تخصص دارد و با وجود این موارد استقبال زیادی از سوی طلاب انجام نشده است ولی در این زمینه نیاز به همکاری طلاب تبلیغی بسیار احساس می شود.
 
مدیر مؤسسه آوای زندگی فعالیت در کمپ های ترک اعتیاد را دارای راهکار های ویژه دانست و گفت: مبلغی که می خواهد در این عرصه فعالیت کند ضمن دارا بودن اطلاعات دینی و اعتقادی باید درک بالایی از مشکلات معتادان داشته باشند.
 
وی در ادامه به برگزاری هر ساله راهیان نور به همراه کسانی که به ترک اعتیاد روی آورده اند اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به تأثیر آشنایی با شهدا در ایجاد انگیزه در کسانی که قصد ترک را دارند چند سالی است که اردوهای راهیان نور را برگزار می کنیم.
 
حجت الاسلام رنجبر در پایان با توجه به نیازهای اساسی فعالیت در این راستا و همچنین نیاز به پیشگیری از اعتیاد در جامعه، از مسؤولان همکاری بیشتر را خواستار شد و اظهار داشت: مؤسسه آوای زندگی پاک برای فعالیت تبلیغی در کمپ های ترک اعتیاد و همچنین فعالیت در پیشگیری از گسترش اعتیاد آمادگی دارد و هر چه مسؤولان مربوطه همکاری بیشتری داشته باشند فعالیت در این زمینه گسترده تر انجام می شود.
 
گفتنی است علاقه مندان برای کسب اطلاع از فعالیت های مؤسسه آوای زندگی پاک می توانند به آدرس اینترنتی www.zendegipak.com مراجعه کنند./1322/ت302/ف
ارسال نظرات