۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۵۵۷۸۶
با معرفی و تجلیل برگزیدگان؛

جشنواره پژوهشی «فاطمه تجلی کمال» در حوزه علمیه بجنورد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره پژوهشی، فرهنگی و آموزشی «فاطمه تجلی کمال» به همت حوزه علمیه خواهران بجنورد با معرفی و تجلیل از صاحبان مقالات برتر برگزار شد.
حجت الاسلام سالاري - مراسم اختتاميه جشنواره پژوهشي حضرت فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز مراسم اختتامیه دومین جشنواره پژوهشی، فرهنگی و آموزشی «فاطمه تجلی کمال» به همت حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد در محل سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد و صاحبان مقالات برتر این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در این جشنواره، با اشاره به وی‍ژگی ها و سجایای اخلاقی دخت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی رفتاری و عملی برای تمام بانوان جامعه است.

 

وی ضمن تأکید بر الگوگیری بیشتر بانوان از سیره و روش بزرگ بانوی دو عالم، خاطرنشان کرد: اگر بانوان جامعه اسلامی حضرت فاطمه(س) را به معنای واقعی الگوی خود قرار داده و راه وی را ادامه دهند به یقین بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های جامعه ما مرتفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، ضمن تأکید بر خودسازی و تلاش برای تقرب بیشتر به درگاه باری تعالی در ماه های رجب و شعبان، افزود: از این دو ماه باید برای زمینه سازی و کسب آمادگی حضور و بهره گیری از فرصت ذی قیمت ماه مبارک رمضان استفاده کرد.

 

وی با بیان این که راز و نیازهای خالصانه و عاشقانه حضرت فاطمه(س) در ایام ماه رجب به عنوانی بخشی از سیره فاطمی به شمار می رود که باید بسیار به آن توجه کرد، گفت: پی بردن به ویژگی های معرفتی و تربیتی فاطمه(س) و سبک زندگی اسلامی دخت نبی مکرم اسلام(ص) می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در جامعه را حل کند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه ضمن قرائت برخی از آیات و احادیث پیرامون اهمیت و جایگاه زن در جامعه، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) الگو و اسوه زن در جامعه اسلامی بوده و به همین دلیل نیز مسؤولیت طلاب خواهر برای معرفی آن حضرت به عنوان الگوی نمونه برای جامعه امروزی سنگین و حساس است.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به وظیفه دشوار مادران جامعه در تربیت نسل آینده کشور، افزود: اشتیاق به عبادت و اقامه نماز با خلوص نیت و عاشقانه از سوی والدین علی الخصوص از سوی مادر در تربیت صحیح فرزندان نقش زیادی داشته و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 

زهره وضیع، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد نیز در این جشنواره هدف از برگزاری آن را پیاده شدن سیره و منش حضرت فاطمه(س) در جامعه ذکر و اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین برنامه هایی و انجام پژوهش های بیشتر در مورد سیره حضرت فاطمه(س)، زمینه ترویج و گسترش بیشتر فرهنگ فاطمی را در جامعه فراهم کند.

 

وی با بیان این که با انجام اقدامات پژوهشی مناسب در زمینه های مذهبی می توان از اندیشه های دینی و اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی حفاظت کرد، افزود: حوزه های علمیه می بایست در این زمینه بیش از گذشته وارد عمل شوند.

 

وضیع در ادامه اظهار کرد: دومین جشنواره پژوهشی، فرهنگی و آموزشی «فاطمه تجلی کمال» در قالب ارائه مقاله و در چهار محور شخصیت شناسی حضرت فاطمه(س)، جریان شناسی عصر کنونی با رویکرد فاطمی، خانواده و سبک زندگی فاطمی و خطبه شناسی فاطمی برگزار شد.

 

به گفته وی در مهلت ارسال آثار به این جشنواره در مجموع 30 مقاله از حوزه های علمیه استان خراسان شمالی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری آثار، پنج مقاله برتر انتخاب شدند.

 

گفتنی است، در این آیین از سمیرا حاتمی، طیبه رحمانی، مرضیه رسولی، راحله علوی و سکینه مرآتی، طلاب حوزه های علمیه خواهران استان خراسان شمالی به عنوان صاحبان مقالات برگزیده اول تا پنجم با اهدای هدایایی تجلیل شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات