۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۵۴۷۸۵
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

پاک شدن گناهان یکی از فلسفه‌های بیماری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاج علی کبری گفت: وقتی مؤمنی مریض شد و به واسطة بیماری، نتوانست برخی از کارهای خوبی که می کرد، انجام دهد خداوند به فرشتگانش امر می کند ثواب همان کارها را به او بدهند.
پاک شدن گناهان یکی از فلسفه‌های بیماری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شامگاه دوشنبه 25 فروردین ماه در جلسه ای از سلسه جلسات شرح صحیفه سجادیه که در مسجد هفتاد و دوتن مجموعه شهدای انقلاب برگزار شد، با اشاره به نکته ای که از دعای امام سجاد(ع) بر می آمد گفت: در خود بیماری هم نعمت  هایی هست، نشانه اش هم شکری است که در ابتدای دعا از زبان امام می شنویم، اما نعمت در بیماری نعمت مخفی است، امام می خواهند ما را به دیدار این نعمت ها ببرند، چرا که هنر انسان مؤمن آن است که در متن سختی ها و مشکلات هم به دنبال رشد و کمال باشد و از این شرایط فرصت سازی کند.

 

حجت الاسلام  حاج علی اکبری، تصریح کرد: امام سجاد(ع) نعمت های بیماری را این گونه بیان می دارد که به وسیله آن فرد از گناهان قبلی پاک می‏شود و خدا آن گناهانی که بر دوشش سنگینی می‏کند، تخفیف می‏دهد و او را در وقت بیماری به یاد نعمت‌های خود می اندازد و گناهش را محو می‏کند.»

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در ادامه به نحوه پاک سازی روح انسان از گناهان اشاره کرده و گفت:  بیماری سبب می شود بارهای سنگین گناه که کمر روح و روان انسان را خم کرده، سبک می شود تا روح او بتواند پرواز کند، بیماری مثل حمامی است که در آن انسان می تواند کثیفی‌های روحش را پاک کند.

 

وی با بیان این نکته که موضوع کلیدی که محل مباحثه است این است که بیماری به خاطر سختی هایش انسان را پاک می کند، افزود: این بدان معناست که بیماری پاک کننده است ولی اینجا سخن بالاتر است و قرار است حسنه هم برای فرد مریض نوشته شود چنانچه در حدیثی از امام صادق(ع) آمده که حضرت می فرماید: مؤمنی که یک روز مریض شود و شکایت هم نکند، خدا در روز قیامت او را در همسایگی ابراهیم خلیل الله قرار می گیرد و با سرعت برق از پل صراط عبور می کند.

 

حجت الاسلام  حاج علی اکبری ادامه داد: اگر دیدیم یک عالمی بیماری طولانی مدت داشت باید بدانیم که خدا آنقدر او را دوست دارد که می خواهد پاک پاک باشد یا درجات او را رفعت ببخشد.

 

وی در پایان افزود: مومن به واسطه بیماری، نمی تواند برخی از کارهای خوبی که می کرد، انجام دهد. مثلا نمی تواند به مسجد برود یا نماز شب بخواند یا برای هدایت و کمک به مردم  از خانه بیرون برود. اینجا خداوند به فرشتگانش امر می کند ثواب همان کارها را به او بدهند.

 

شایان ذکر است، جلسات شرح صحیفه سجادیه هر هفته روزهای دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد هفتاد و دوتن مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار می شود./817/پ202/ب4

ارسال نظرات