۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۳۸۴۳

ملاقات معاون وزیر خارجه کشورمان با مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه هلند

خبرگزاری رسا ـ حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه امروز چهارشنبه 19 فروردین ماه با خانم بریخیتا تاتسلار، مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه هلند و هیأت همراه وی دیدار و با ایشان درباره مهمترین رویدادهای منطقه به ویژه سوریه و یمن گفت و گو کرد.
اميرعبداللهيان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، در این ملاقات امیر عبداللهیان ضمن ابراز نگرانی از تأثیرات نامطلوب تقویت افراط گرائی در خاورمیانه بر امنیت بین‌المللی تصریح کرد که نتیجه بروز هر جنگ و بحران در خاورمیانه ظهور گونه تازه­ای از تروریسم و افراط گرائی بوده است، بنابراین اگر سریعا راه حل سیاسی برای جنگ در یمن پیدا نشود نتیجه آن ظهور گونه تازه­تری از تروریسم در منطقه خواهد بود.

 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان شاخص‌های اصلی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه را مهار تروریسم، کمک به تقویت روندهای سیاسی حل و فصل بحران‌ها، نفی مداخله خارجی، نظامی­گری و حمایت از تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم منطقه دانسته و ضمن نکوهش رفتارهای دوگانه و متناقض برخی دولت‌ها در مقوله مبارزه با تروریسم در خاورمیانه بابت رایج شدن نظامی­گری و روندهای غیر عقلائی در منطقه و جهان ابراز نگرانی نمود و افزود: حامیان تروریسم و نظامی گری در منطقه خود قربانی سیاست‌های اشتباه خود خواهند شد.

 

امیر عبداللهیان با اشاره به مخاطرات تروریسم و افراط گرائی برای امنیت جهانی، توجه همکاران هلندی را به مشارکت اتباع اروپائی در گروه‌های تروریستی خاورمیانه و افزایش مهارت ایشان در قتل و جنایت جلب نمود.

 

امیر عبداللهیان از نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین انتقاد کرده و بر ضرورت حل سیاسی بحران بحرین تأکید کرد.

 

طرف هلندی نیز در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از مسائل بشردوستانه در یمن و ابراز آمادگی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن خواستار تمرکز بر راه‌های حل و فصل بحران‌ها در خاورمیانه شد.

 

خانم بریخیتا تاتسلار از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی در منطقه قدردانی کرد و با تأکید بر ضرورت توجه به مطالبات دموکراسی خواهی در منطقه و توجه به حقوق بشر سیاست‌های منطقه­ای و فرامنطقه­ای که موجب تقویت تروریسم و افراط گرائی شده است را مورد نکوهش قرار داد.

 

وی بر ضرورت توقف فوری جنگ در یمن تأکید و توجه به کمک‌های انسان دوستانه را مهم و حائز اهمیت خواند. مقام هلندی راهکار سیاسی در قبال بحران در منطقه و از جمله در سوریه و یمن را حائز اهمیت خواند./822/د102/ش

ارسال نظرات