۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۳۷۴۶

افتتاح مدرسه مرحوم حجت الاسلام داوری در شهرستان سربیشه

خبرگزاری رسا ـ مدرسه مرحوم حجت الاسلام داوری در شهرستان سربیشه ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و مدیران حوزه علمیه خراسان افتتاح شد.
مراسم افتتاح ساختمان مدارس علميه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، شهرستان سربیشه یکی از شهرهای مرزی خراسان جنوبی است که به دلیل تبلیغات مختلف نیازمند تبلیغ هدفمند و نظامند طلاب و روحانیان است.

 

در گذشته روحانیان به صورت خود جوش این شهرستان را اداره کرده و اقدام به تربیت طلبه می‌کردند اما در حال حاضر به دلیل نیازهای روزافزون در حوزه تبلیغ دین، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با کمک خیران اقدام به افتتاح و ساخت مدرسه حجت الاسلام داوری در این شهرستان کرده است.

 

این مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار و پانصد متر‌مربع با زیربنای سه هزار و 300 متر ساخته شده و برای احداث آن یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که بخش عمده هزینه این بنا یعنی یک میلیارد و 100 میلیون تومان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مابقی به همت خیران استانی و شهرستانی تأمین شده است.

 

همچنین این مدرسه در حال حاضر ظرفیت پذیرش 120 طلبه را در سطح عمومی یعنی از پایه‌های یک تا شش دارد.

 

لازم به ذکر است، مدرسه حجت الاسلام داوری سربیشه تنها مدرسه علمیه موجود در این شهرستان بوده و حوزویان این شهرستان برای دریافت مجوز احداث حوزه علمیه خواهران در انتظار دریافت مجوز و اعتبار هستند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات