۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۵۲۷۳۶
امام جمعه مرند:

تعالی اقتصاد و فرهنگ تنها با همدلی ملت و دولت محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که شعار هر سال که از سوی رهبر انقلاب نامگذاری می‌شود، تنها متخص آن مقطع نیست، گفت: تعالی اقتصاد و فرهنگ تنها با همدلی و همزبانی ملت و دولت محقق می شود.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: رهبری همه ملت ایران اعم از ملت، دولت و تمامی مسؤولان نظام را در تحقق این شعار محوری خطاب قرار داده اند.

 


وی با بیان این‌که رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید اسیر بازی‌ها و رقابت‌های سیاسی و جناحی شود، خاطرنشان کرد: نباید هر گروه و جناحی سخنان و رهنمودهای رهبر انقلاب را تفسیر به رأی کرده و علیه جناح مقابل استفاده ابزاری کند، چراکه روی سخن رهبری خطاب به همه ملت بوده است.

 


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که شعار سال نباید در الفاظ، شعارها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی خلاصه شود، تصریح کرد: رهبر انقلاب خواستار اقدام عملی و جدی ملت و دولت در راستای تحقق کامل همدلی و همزبانی در تمایم عرصه‌ها هستند، اما متأسفانه عده‌ای تنها عادت کرده‌اند که همان سخنان رهبر انقلاب را تنها تکرار کنند.

 


حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به نقش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در ارائه راهکارهای عملی و کاربردی در تحقق شعار سال گفت: اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی می‌توانند ظرفیت‌های موجود در کشور را شناسایی و در جهت همگرایی و همزبانی دولت و ملت ارایه طریق کنند.

 


وی با بیان این‌که همدلی و همزبانی دولت و ملت نباید تنها در عرصه‌های سیاسی خلاصه شود، افزود: امروز نیازمند مشارکت اجتماع و مردمی در فضاهای اقتصادی، علمی و فرهنگی هستیم، تجربه نشان داده فرهنگ و اقتصاد مردمی همواره نتایج مطلوب‌تری از فرهنگ و اقتصاد دولتی گرفته‌اند.

 


امام جمعه مرند با اشاره به این‌که شعار هر سال که از سوی رهبر انقلاب نامگذاری می‌شود، تنها متخص آن مقطع نیست، گفت: اگر رهبر انقلاب سال گذشته بر اقتصاد و فرهنگ تأکید مضاعف داشتند و امسال بر همدلی و همزبانی دولت و ملت، باید دانست که تعالی اقتصاد و فرهنگ تنها با همدلی و همزبانی ملت و دولت محقق می شود.

 


حجت الاسلام نعمت‌زاده در پایان خواستار کلان‌نگری در تحقق شعار سال شد و افزود: امسال در عرصه اقتصادی با تحریم‌های بی‌سابقه دشمنان روبه رو هستیم، در عرصه سیاسی، انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را پیش‌رو داریم و در عرصه فرهنگی با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی مواجهیم، در چنین شرایطی همدلی و همزبانی دولت و ملت برای مقابله با توطئه‌ها حداقل کاری است که باید صورت گیرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات