۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۵۲۲۴۰
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد خبر داد؛

همکاری مجلس و مجمع نمایندگان طلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از همکاری مشترک اعضای کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه برای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب خبر داد.
نشست خبري رئيس مجمع نمايندگان طلاب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که اکنون قریب به 25 سال از زمان تشکیل مجمع نمایندگان می‌گذرد، گفت: این دوره هفتم مجمع است.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ایجاد ارتباط بیشتر میان طلاب و فضلا با مراجع تقلید، رهبر معظم انقلاب، اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه در جهت اهداف و مصالح نظام، پیشگیری از انحرافات، تنظیم و تقویت امور حوزوی و نهادها را از جمله اهداف تشکیل این مجمع برشمرد.

 

وی ادامه داد: حفظ وحدت میان حوزویان، ایجاد نشاط میان محصلان، حضور در صحنه‌های مورد نیاز، احترام به مراجع و بزرگان حوزه، پرهیز از سوء ظن و نزاع‌های سیاسی و افزایش قدرت تحلیل سیاسی از جمله سیاست‌های کلی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد تعداد کمیسیون‌های مجمع نمایندگان طلاب را 12 کمیسیون عنوان و خاطرنشان کرد: این کمیسیون‌ها طرح‌ها و نظرات طلاب را برای ارتقای سطح علمی، آموزشی و دیگر مسائل به بزرگان حوزه منتقل می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان طلاب اتاق فکر حوزه و میدان رشد و پرورش مدیران حوزه است، در دوره نخست این مجمع تنها 50 نماینده داشت، ولی اکنون این تعداد به 202 نماینده رسیده است.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که تاکنون بیش از 100 مصوبه از سوی این مجمع به شورای عالی و جامعه مدرسین ارسال شده است، بیان کرد: از این تعداد بیش از 50 مصوبه اجرایی و بقیه در حال پیگیری هستند.

 

وی یادآور شد: جلسات و کمیسیون‌ها دو هفته یکبار برگزار می‌شود و این مجمع در سال قریب به 20 جلسه و کمیسیون‌ها 35 جلسه برگزار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه از پیگیری یک طرح مشترک خبر داد و تأکید کرد: در این دیدار مقرر شد تعاملات خوبی نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان بیشتر بحث پژوهش، تبیین مبانی و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کنند.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب از سوی این مجمع خبر داد و گفت: مصوبات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک عملیاتی و اجرایی شود./993/پ202/ی

ارسال نظرات