۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۵۱۵۱۸

برگزاری کرسی آزاداندیشی در مدرسه علمیه خواهران مرند

خبرگزاری رسا ـ کرسی آزاداندیشی با موضوع «اشتغال زنان، بایدها و نبایدها» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهرستان مرند برگزار شد.
کرسي هاي آزاد انديشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضوی استاد منتقد، عابدینی استاد موافق و حجت‌الاسلام اسماعیل رستمی استاد داور در کرسی آزاداندیشی با موضوع «اشتغال زنان، بایدها و نبایدها» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) مرند به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 


مرتضوی در این نشست که با استقبال طلاب علوم دینی همراه بود، با اشاره به برخی از استدلال‌های عقلی و نقلی، با انتقاد از اشتغال بانوان در خاج از منزل گفت: زن شاغل نمی‌تواند به خوبی نقش همسری و مادری خود را ایفا کند و همسر و فرزند را از نظر محبت اشباع کند.

 


عابدینی در پاسخ این اشکال به بیان ضرورت حضور اجتماعی بانوان برای بالا رفتن سطح فرهنگی و علمی آنها پرداخت و خاطرنشان کرد: زنان شاغل با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح می‌توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، این مسأله این منافاتی با حضور اجتماعی زنان ندارد.

 


وی با بیان این‌که اقتضائات زمان ایجاب می کند که زنان در جامعه حضوری فعال و در عین حال با رعایت اصول شرعی داشته باشند، تصریح کرد: ماندن در خانه سبب افسردگی بانوان و یکنواختی زندگی برای آنها می‌شود. البته بهترین شغل تعلیم و تربیت در مراکز آموزشی به ویژه حوزه‌های علمیه است.

 


بنابر این گزارش، در پایان نیز حجت‌الاسلام رستمی به بیان سابقه اشتغال بانوان از صدر اسلام، حضور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان به ویژه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، عوامل گرایش زنان معاصر به اشتغال در بیرون از خانه و پیامدهای ناگوار شغل‌های کاذب پرداخت.

 


همچنین اکرم جعفری ثانی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند از برگزاری کرسی آزاداندیشی در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این جلسه با موضوع «حجاب و بانوان حوزوی» برای طلاب پایه اول برگزار شد و حاضران پرسش‌های خود را پیرامون حجاب، چادر و بایسته‌های آن مطرح کردند.

 


بر اساس این گزارش، نشست «اهمیت و ضرورت پژوهش و پژوهشگری» نیز در مدرسه فاطمه الزهرا مرند برگزار شد که طی آن حجت‌الاسلام حسین‌پور، مدرس حوزه و دانشگاه گفت: پژوهش و پژوهشگری معطوف به یک هفته، سال و ماه نمی‌شود، بلکه روحیه پژوهشگری باید در هر طلبه‌ای وجود داشته باشد.

 


وی با بیان این‌که طلبه باید روحیه پژوهشگری را در خود پرورش دهد، لذتی در پژوهشگری هست که با گفتن درک نمی‌شود بلکه باید آن را تجربه کرد، افزود: نخستین گام پژوهشگر دسترسی به کتابخانه و کتاب است که با مطالعه می‌تواند بر غنای علمی پژوهش خود بیفزاید.

 


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تبیین اصول و مبانی تحقیق در علوم دینی و فقهی یادآور شد: دومین گام در امر پژوهش، آموزش صحیح به صورت عملی است، اگر طلبه‌ای این دو مؤلفه را داشته باشد می‌تواند در تحقیقات و پژوهش‌های خود موفق باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات