۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۵۱۳۶۴

آسیب‌های اجتماعی در مدرسه علمیه خواهران مرند بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست پژوهشی و فرهنگی آسیب‌های اجتماعی و مسائل روز در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان مرند برگزار شد.
 حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست پژوهشی و فرهنگی آسیب‌های اجتماعی و مسائل روز که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران مرند همراه بود، به تشریح آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی همچون وایبر، واتس‌آپ، لاین، تانگو و وی چت پرداخت.

 


وی با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایایی که دارند، با آسیب‌های فراوانی در جوامع اسلامی و شیعی همراه بوده اند، گفت: از آفت‌های مهم این شبکه‌ها درگیر کردن افراد و اتلاف وقت آنهاست، به نوعی که برخی را از فضای اجتماعی جامعه جدا می‌کند.

 


مسؤول اسبق نهاد رهبری دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف پشت‌پرده سازندگان شبکه‌های اجتماعی در غرب افزود: با توجه به این‌که شبکه‌های اجتماعی ماهیت جاسوسی دارند، بسیار آسیب‌زا هستند و مخاطبان باید مراقب اطلاعات شخصی و محرمانه خود باشند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خواستار آگاهی طلاب نسبت به مسائل روز جهان اسلام از جمله جریان ضداسلامی داعش، القاعده و فرقه شیرازی‌ها شد و ادامه داد: طلاب باید با پژوهش درباره مباحث مهدویت و با مراجعه به منابع دست اول و کسب پشتوانه علمی قوی به سؤالات و شبهات موجود در این زمینه همچون دهه محسنیه، هفته برائت و ارتباط آنها با انجمن حجتیه پاسخ دهند.

 


حجت‌الاسلام نظری با بیان این‌که فضای امروز جامعه فرصتی برای سهل‌انگاری نیست، تصریح کرد: طلاب در عصر حاضر مسؤول تحقق زمینه‌ ظهور امام زمان(عج) و پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی جامعه هستند، گوشه‌نشینی و بی‌تفاوتی نسبت به جریان های روز جهان اسلام شایسته سرباز حضرت ولی‌عصر(عج) نیست.

 


بنابر این گزارش، در حاشیه این نشست اکرم جعفری ثانی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهر مرند از برگزاری جلسه دفاع از تحقیق پایانی در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این جلسه دفاعیه با حضور طلاب خواهر پایه‌های مختلف در سالن جلسه دفاعیه مدرسه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد که طی آن معصومه قربانپور یکی از طلاب مدرسه از تحقیق پایانی خود دفاع کرد.

 


وی افزود: تحقیق پایانی معصومه قربانپور با موضوع وظایف جوانان در نهضت جهانی موعود با راهنمایی حجت الاسلام نظری و داوری حجت‌الاسلام سعید بهشتی‌نیا بود که این تحقیق پایانی با کسب امتیاز 20/18حائز رتبه برتر شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات