۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۵۰۲۴۱
سردار صفوی:

برای فهم اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی باید تاریخ هشت ساله دفاع مقدس را مرور کنیم

خبرگزاری رساـ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح امروز در جلسه هیأت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان گفت: اتمام پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان، نیازمند مدیریت جهادی است.
سردار يحيي رحيم صفوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح امروز در نخستین جلسه هیأت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد، استان اصفهان را در آزاد سازی کردستان و پیشبرد جنگ در هشت سال دفاع مقدس پیشتاز خواند و گفت: احداث باغ موزه ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس اقدامی بزرگ و تأثیر گذار برای ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است.

 

وی اظهار داشت: شایسته استانی چون اصفهان نیست که با وجود یک ششم شهدای دانش آموز کشور، 600 روحانی، 4640 پاسدار و 12 هزار بسیجی شهید هنوز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس نداشته باشد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا حفظ هویت اسلامی، ارزشی و ملی نسل های آینده را در گرو احداث و راه اندازی این مراکز فرهنگی و باغ موزه ها دانست و افزود: در حال حاضر استان اصفهان 300 هزار دانشجوی زیر 30 سال دارد که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند و ما باید این هویت اسلامی و ایرانی را در وجود آن ها نهادینه کنیم.

 

وی ترویج روحیه ایثارگری، مقاومت و ترویج مدیریت جهادی را از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز فرهنگی عنوان کرد و گفت: زمانی بر ما گذشت که همه برای منافع ایران و اسلام جان و مال خود را فدا می کردند، اما امروزه این ارزش ها تغییر کرده است و بازگرداندن آن روحیه ها جز با یادآوری شرایط و خاطرات شان میسر نخواهد شد.

 

صفوی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مفهوم اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را بفهمیم باید تاریخ 8 ساله دفاع مقدس را مرور کنیم.

 

وی مدیرت جهادی مسؤولان استان را لازمه تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برشمرد و گفت: پس از طراحی یک نقشه جامع تهیه و تخصیص منابع لازم ضروری است./1305/پ202/ج

ارسال نظرات