۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۴۹۳۱۳
امام جمعه اردبیل:

جمهوری اسلامی ایران به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، یکی از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی را تقویت بنیه دفاعی و نظامی دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده است که اجازه هرگونه تعرض را از دشمنان می گیرد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به برگزاری رزمایش سپاه در دریای عمان و تنگه هرمز، گفت: یکی از خدمات بسیار بزرگ انقلاب اسلامی به کشور، تقویت بنیه دفاعی و نظامی است که دیگر کشورهای متجاوز در برای حمله به کشور وسوسه نمی‌شوند.

 

وی افزود: رزمایش اخیر بزرگ ترین نمایش قدرت ایران و مظهر توانمندی کامل نظامی کشور است و نشان می‌دهد قدرت نیروهای مسلح ما در منطقه بی‌نظیر و بلامنازع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، سخنان فرمانده ارتش جمهوری اسلامی که دیگر دوران امپراتوری ناوهای آمریکایی به سرآمده است را یادآور شد و خاطرنشان کرد: افزایش قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران هرگونه خیال خام دشمنان را برای تهاجم و غلبه بر منطقه بر هم ریخت.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: بزرگ ترین پیام رزمایش اخیر سپاه، این است که آمریکا از این به بعد قادر نیست در منطقه عملیات‌هایی را انجام دهد که آغاز و انتها و انجام و فرجام آن در اختیار مقامات کاخ سفید باشد.

 

مبارزه با قاچاق کالا و استفاده از تولیدات داخلی وظیفه ای همگانی است

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه با اشاره به موضوع مبارزه با پدیده قاچاق و لزوم استفاده از تولیدات داخلی، اظهار داشت: هر دو مساله در حیات اقتصادی کشور تأثیر دارد و نبود آن، میخ به تابوت اقتصاد کشور است.

 

 

وی افزود: قاچاق کالا و هرگونه کمک به آن جرمی بزرگ است که ارز را از کشور خارج می کند و برای بیگانگان ظرفیت اشتغال درست کرده و مراکز تولید داخلی را تعطیل و کارگران و متخصصان را بیکار می کند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به فتوای بزرگان، علما و روحانیان مبنی بر عدم استفاده از لباس خارجی حتی کاغذ خارجی و ملزومات نظام‌های بیگانه عنوان کرد:‌ رونق تولید داخلی سه ضلع توجه مسؤولان، مردم و تولید‌کنندگان را می‌طلبد.

 

 


نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم ریشه کن کردن این دو معضل بزرگ اظهار داشت: هم دولت، هم تولیدکنندگان و هم ملت در این باب وظیفه دارند و بدون همکاری این سه محور، مشکل قابل حل نیست.

 

خیران و واقفان ولی نعمتان جامعه هستند

 

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، اهالی استان را به رعایت حال فقرا و شرکت در برنامه احسان و نیکوکاری توصیه کرد.

 

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: فلسفه تاسیس کمیته امداد از سوی حضرت امام (ره)، این بود که امام دیدند نه انسانیت و نه اسلامیت اقتضا نمی کند که در جامعه اسلامی یک عده در آسایش و عده ای دیگر در رنج و عذاب باشند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به نزدیکی عید نوروز گفت: ما همه در استان خانواده واحد تشکیل می‌دهیم و باید عید ما عید عمومی باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: جامعه انسانی به یک بنا و ساختمان شباهت دارد و ملات این ساختمان این است که انسان‌ها در درد و غم و شادی همدیگر شریک باشند.

 

 

وی خیران و واقفان جامعه را بزرگ ولی‌نعمتان جامعه دانست که به برکت وجود آن‌ها بلا از جامعه دفع می‌شود./937/پ201/ب4

ارسال نظرات