۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۴۹۲۱۵
با هدف کمک به نیازمندان در آستانه نوروز؛

اوقاف خراسان شمالی طرح «دست های مهربانی» را اجرا می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از اجرای طرح دست های مهربانی در آستانه فرا رسیدن عید نوروز به منظور کمک به فقرا و مستمندان از محل موقوفات خبر داد.
طرح دست هاي مهرباني

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اجرای طرح دست های مهربانی از سوی این اداره کل در آستانه عید نوروز و فرا رسیدن سال جدید، اظهار کرد: در این طرح از محل درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفان مربوط، به افراد بی بضاعت کمک های نقدی و غیرنقدی شامل پوشاک و موادغذایی اهدا می شود.

 

وی اضافه کرد: طرح دست های مهربانی از محل درآمد 23 موقوفه افراد نیک اندیش استان خراسان شمالی که بخشی از نیت آن ها، کمک به فقرا و مساکین بوده اجرا می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: طرح مزبور با عاملیت ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین که دارای موقوفه با نیت کمک به فقرا و مساکین هستند اجرا خواهد شد.

 

به گفته وی توزیع کمک های نقدی و غیرنقدی به مستمندان از محل درآمد موقوفات با برگزاری آیین های ویژه ای در امامزاده های شاخص هر شهرستان و با حضور شماری از مسؤولان و خیران آغاز می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: این مراسم در بجنورد نیز با حضور خیران و نیک اندیشان در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در مورد روند شناسایی افراد نیازمند مشمول طرح دست های مهربانی در استان، افزود: این افراد از سوی ائمه جمعه شهرها، ائمه جماعت مساجد، هیئات امنای مساجد، خادمان امامزادگان، مسؤولان حوزه های علمیه و سایر نهادها شناسایی و معرفی شده اند.

 

وی با تأکید بر این که کمک به این افراد مستمند به صورت پنهانی و با حفظ شأن و حرمت این خانواده ها انجام می شود، اضافه کرد: بخشی از این کمک ها نقدی بوده و بخشی نیز غیرنقدی در قالب پوشاک و مواد غذایی است.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و 662 موقوفه با 9 هزار و 192 رقبه وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 65 درصد موقوفات موجود در استان با نیت روضه سیدالشهدا(ع) وقف شده اند.

 

وی با تأکید بر لزوم هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، اظهار کرد: اکنون وقف در زمینه عزاداری امام حسین(ع) در استان خراسان شمالی اشباع شده و لازم است خیران نیک اندیش وقف های جدید را در زمینه های فرهنگی، آموزشی، رفع نیاز مستمندان، تقویت حوزه های علمیه و ... انجام و ثبت کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی گفت: در حال حاضر از تعداد کل حدود 9 هزار و 200 رقبه موجود در خراسان شمالی، حدود هفت هزار و 320 مورد آنها معادل 85 درصد کل رقبات استان منفعتی بوده و درآمدهای حاصل از آن ها صرف اجرای نیات خیر واقفان می شود.

 

گفتنی است، استان 911 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات