۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۴۷۹۴۰

ترافیک شخصیت‌های دینی و سیاسی در نماز جمعه قم

خبرگزاری رسا ـ نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر مقدس قم میزبان شخصیت‌های دینی و سیاسی کشور بود که از جمله آن می‌توان به حضور پنج امام جمعه اشاره کرد.
نماز جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر مقدس قم با حضور گسترده مؤمنان و نمازگزاران در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

در نماز جمعه این هفته حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) به ایراد خطبه‌ها پرداخت و حجت‌الاسلام سید رضا مدرسی از اساتید حوزه سخنران پیش از خطبه‌ها و حجت‌الاسلام وحیدپور نیز بیان کننده احکام بود.

 

نماز جمعه این هفته قم (یکم اسفندماه) همچنین میزبان شخصیت‌های کشوری و استانی بود، به گونه‌ای که صف نخست آن را بزرگان حوزه و کشور تشکیل داده بودند.

 

حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم و امام جمعه سابق قم، حضرت آیت‌الله سید محمود شاهرودی، آیات ابراهیم امینی امام جمعه سابق قم، سید محسن خرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و مدیر حوزه‌های علمیه، محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نجم الدین مروجی طبسی استاد سطح عالی و پژوهشگر تاریخ اسلام از جمله میهمانان نماز جمعه این هفته قم بودند.

 

محمد سرافراز رییس صدا و سیما، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری از دیگر افراد حاضر در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم بودند.

 

امام جمعه قم در خطبه دوم ضمن بیان ویژگی‌های منتظران واقعی ولی عصر(عج)، تبعیت و خدمت به ولی فقیه زمان را از جمله این ویژگی‌ها دانست، قوای سه‌گانه و مسؤولان را نیز به عمل فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توصیه کرد.

 

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی نسبت به دشمنی آمریکا با ملت ایران تأکید کرد: نباید به آمریکا و وعده‌های او دل بست، بلکه با اراده قوی ملت و عزم راسخ به مقابله، مبارزه و خنثی کردن توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا پرداخت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت میان مسلمانان، مردم کشور و مسؤولان را یک امر ضروری عنوان کرد و بیان داشت: آیا صحیح است در چنین شرایطی بحث‌های تفرقه انگیزی مطرح کنیم و کشور را به چپ و راست تقسیم کنیم؟

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) همچنین در این خطبه مطالبی درباره برنامه‌های سفر رییس جمهور به شهر مقدس قم، خطر جریان‌های تکفیری، اقتصاد مقاومتی، سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، شهادت حجت‌الاسلام محلاتی و صدور حکم تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی بیان کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات