۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۹۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زهرا پیوند دهنده نبوت و ولایت هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت رسول‌الله(ص) اشرف مخلوقات هستند و امیرمؤمنان(ع) جانشین ایشان هستند، امام علی(ع) پرچم‌دار دین رسول‌الله(ص) هستند؛ حضرت زهرا(س) نیز پیوند دهنده نبوت و امامت(ولایت) هستند.
نماز جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید رضا مدرسی، استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را دلیل موفقیت کشور عنوان کرد.

 

 

وی افزود: ملت ما نیز نسبت به این انقلاب عشق داشته و ثابت قدم هستند، این موضوع را می‌توان در حضور پر شکوه آنها در انتخابات و راهپیمایی‌ها مشاهده کرد؛ باید شاکر خدا باشیم که این انقلاب را به ما اعطا کرد و وظیفه ما حفظ و نگه‌داری آن است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نعمت ولایت اهل‌بیت(ع) برای افراد عنوان کرد: برخی از افراد معجزه و کرامات نبی‌اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را دیدند، ولی با این وجود از راه حق منحرف شده و مسیر اشتباه را انتخاب کردند.

 

وی ادامه داد: ملت مظلوم و شهیدپرور ایران اسلامی امر امام زمان(عج) را عمل کرده و به ندای مراجع تقلید لبیک گفتند؛ این ملت نشان داد که قدردان نعمت ولایت است.

 

حجت‌الاسلام مدرسی در ادامه سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: برخی‌ مدعی می‌شوند که شیعیان مقام حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را از نبی‌اکرم(ص) بالاتر می‌دانند، ما چنین عقیده‌ای نداریم.

 

وی تصریح کرد: حضرت رسول‌الله(ص) اشرف مخلوقات هستند، ولی امیرمؤمنان(ع) جانشین حضرت نبی‌اکرم(ص) هستند، ایشان پرچم‌دار دین رسول‌الله(ص) هستند؛ حضرت زهرا(س) نیز پیوند دهنده نبوت و امامت(ولایت) هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رسو‌ل‌الله(ص) رحمت للعالمین هستند، یادآور شد: در قیامت همه انبیا و امت‌ها به نبی‌اکرم(ص) پناه می‌برند تا آنها را شفاعت کنند، رسول‌الله(ص) نیز حضرت زهرا(س) را برای این امر صدا می‌زنند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم ملت ما به سبب پیروی از امر ولایت و گسترش اسلام نیز شامل شفاعت ائمه اطهار(ع) شوند./993/پ202/ج

ارسال نظرات