۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۴۶۵۹۴
امام جمعه قم:

راهپیمایی 22 بهمن ضربه متقابل ملت به استکبار بود/ مردم ذره ای از اصول و آرمان ها عقب نمی نشینند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اظهارات اوباما و برخی از مسؤولان آمریکایی مبنی بر حضور ایران در پای میز مذاکره به سبب تحریم‌ها گفت: من نمی‌دانم رییس جمهور آمریکا پنبه در گوش کرده و یا چشم‌های خود را بسته‌ است که می‌گوید تحریم‌ها عامل مذاکره شده است؛ این گونه نیست، شما پیشرفت ملت ما در مسأله مختلف همانند هسته‌ای، فضایی و موشکی را دیدید و گفتید مذاکره کنید تا ملت را مهار کنید.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم که با حضور گسترده مؤمنان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن بیان داشت: من از شما مردم خداجو و انقلابی شهر خون و قیام نیز به سبب این حضور با شکوه تشکر می‌کنم.

 

وی افزود: این حضور گسترده مردم حقیقتا دنیا را در بهت و ناباوری فرو برد؛ رهبری فرمودند «ملت ایران اسلامی در 22 بهمن نشان خواهد داد هر کس بخواهد این ملت را تحقیر کند با ضربه متقابل روبرو می‌شود» این حضور مردم ضربه متقابل بود.

 

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که عزت ملی ما بسیار مهم بوده و اگر ملتی عزت ملی خود را از دست دهد امنیت نخواهد داشت، اظهار داشت: خبرنگاران به دنیا منعکس کردند که میلیون‌ها‌ نفر در سراسر کشور به راهپیمایی پرداخته و نشان دادند که مصالح عمومی را فدای مشکلات نمی‌کنند؛ تا مردم در صحنه باشند خطری از سوی دشمن جامعه ما را تهدید نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: یکی از جامعه شناسان آمریکایی می‌گوید «تحقیقات ما نشان می‌دهد تمام گفتمان‌ها و دکترین پس از پدید آمدن به مرور رنگ باخته‌اند جز دکترین ولایت فقیه که رنگ نباخته است؛ امروز مسؤولان کشورهای مختلف دل در گرو نظام اسلامی دارند».

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اظهارات اوباما و برخی از مسؤولان آمریکایی مبنی بر حضور ایران در پای میز مذاکره به سبب تحریم‌ها نیز عنوان کرد: من نمی‌دانمرییس جمهور آمریکا پنبه در گوش کرده و یا چشم‌های خود را بسته‌ است که می‌گوید تحریم‌ها عامل مذاکره شده است؛ این گونه نیست، شما پیشرفت ملت ما در مسأله مختلف همانند هسته‌ای، فضایی و موشکی را دیدید و گفتید مذاکره کنید تا ملت را مهار کنید.

 

وی تأکید کرد: ما بخاطر تحریم‌ها پای میز مذاکره نرفتیم، شما مجبور شدید پس از مدتی که میز مذاکره را ترک کرده بودید، دوباره پای میز مذاکره بازگردید؛ مردم ایران اسلامی در 22 بهمن آمدند تا به دنیا بگویند برای حیثیت انقلاب و اسلام همیشه در صحنه بوده و تا آخر ایستاده‌اند؛ دنیا بداند که این ملت تا آخر ایستاده و شما باید عقب نشینی کنید، این ملت اهل عقب نشینی نیست.

 

امام جمعه قم با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب خط کلی را درباره مذاکره بیان کردند، اظهار داشت: این حمایت شما مردم پیشتوانه عظیمی شد تا وزیر امور خارجه وقتی پای میز مذاکره می‌نشیند بداند که عقبه بسیار قوی همانند ملت دارد؛ انتظار داریم تیم مذاکره کننده سخنی را بر زبان جاری کند که بیانگر سخن فرد فرد زن و مرد ملت ما باشد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین درباره تحولات کشور یمن اذعان داشت: از یمن نیز خبرهای خوشی شنیده می‌شود؛ امیدواریم مردم قهرمان یمن و جنبش انصار‌الله بتوانند استقلال این کشور را حفظ کرده و تو دهنی محکمی بر دهان دشمنان یمن بزنند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به صدور حکم تاریخی امام راحل درباره سلمان رشدی اظهار داشت: دشمنان در آن زمان می‌خواستند امت اسلامی را تست کنند که با پاسخ کوبنده حضرت امام مواجه شدند؛ سلمان رشدی یک مزدور و عامل استکبار بود که کتابی علیه قرآن نوشت.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز شاهد این سلسله توهین‌ها هستیم که در مورد اخیر شاهد کشیدن کاریکاتور نبی اکرم(ص) بودیم؛ عملکرد دشمنان یک حلقه و زنجیر از جنایت، خیانت و گام برداشتن در برابر اسلام هراسی است.

 

امام جمعه قم در خطبه نخست نیز به بیان مسؤولیت مسؤولان نسبت به خود، مردم و مسؤولیتشان پرداخت و گفت: باید مسؤولان نگاه مسؤولانه به خود داشته باشند؛ یعنی اگر نمی‌توانند، مسؤولیتی را در جامعه نپذیرند، چرا که براساس روایت موجب خاری فرد و خیانت به جامعه می‌شود.

 

وی افزود: نگاه مسؤولان به مسؤولیت نیز به این معنا است که آن را امانت الهی در دست خود بدانند؛ فرد نباید نسبت به پست نگاه قدر طلبانه داشته باشد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری درباره نگاه مسؤولان نسبت به مردم نیز اظهار داشت: مردم در جامعه اسلامی حق و سهم دارند، مسؤولان باید در برابر خواسته‌های آنها شکیبا باشند و با دلسوزی، احترام و تعهد با آنها رفتار کنند./993/پ201/ج

ارسال نظرات