۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۱۷۸
استاندار قم:

نقد مراجع به دولت مشفقانه و ناصحانه است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با تأکید بر این‌که دولت نقد پذیر بوده و همه دولتمردان در خدمت مردم هستند، گفت: ما قابل نقد هستیم، باید نقد شود، ولی تخریب صورت نگیرد؛ همه در یک کشتی هستیم که اگر فردی بخواهد آن را سوراخ کند به همه ضربه زده است.
حجت‌الاسلام صالحي منش استاندار قم استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش، استاندار قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بررسی تاریخ اسلام پرداخت و بیان داشت: نبی اکرم(ص) در طول 23 سال توانستند تاریخ جهان را تغییر دهند.

 

وی افزود: حضرت رسول‌الله(ص) به قدری در راه گسترش اسلام تلاش کردند که آیه نازل شد «ای پیامبر ما تو را مبعوث نکردیم که بر خودت چنین سخت بگیری»؛‌ ولی ایشان با همراهان خود دست از تبلیغ اسلام برنداشتند.

 

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توهین برخی از مجلات غربی نسبت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) خاطرنشان کرد: امروز پرچم اسلام سرافراز است و ملت مسلمان جهان به رهبری نبی اکرم(ص) سرافزار است و روز به روز نور افشانی ایشان در حال افزایش است.

 

وی تأکید کرد: در قرن حاضر نیز شاهد بودیم که امام راحل از فرزندان نبی‌اکرم(ص) قیام کردند و توانستند پس از تلاش و مجاهدت‌های فراوان رژیم پهلوی را سرنگون کنند؛ ایشان تغییر را از خود آغاز کرده و سپس مردم را دعوت کردند.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش بنیانگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران را دومین کار امام راحل پس از سقوط رژیم پهلوی عنوان کرد و بیان داشت: ایشان نظامی براساس قرآن کریم، دین و مردم سالاری دینی بر پا کردند.

 

وی تصریح کرد: امروز نظامی که امام(ره) بنیانگذاری کرده‌اند در جهت رشد، تعالی و آزادی و استقلال تلاش می‌کند؛ این ما هستیم که باید راه ترسیم شده از سوی حضرت امام خمینی(ره) را بپیماییم؛ ایشان جنگ، مصیبت و سختی‌های مختلفی را تحمل کردند و ملت نیز با شهامت، شجاعت و خستگی ناپذیری تا رحلت ایشان یاریشان کردند.

 

استاندار قم با اشاره به انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب بیان داشت: پس از امام راحل مجلس خبرگان، رهبری شجاع، فداکار، عالم، عادل و دارای تمام شرایط رهبری را برای کشور انتخاب کردند؛ این رهبر فرزانه با اقتدا به امام راحل راه ایشان را تا هم اکنون به خوبی ادامه داده‌اند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تمام وجود خود، ایثار و فداکاری در راه ملت ایران از هیچ اقدامی که وظیفه ایشان بود فروگذاری نکرده، نمی‌کنند و نخواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان در میان ملت و مسؤولان اتحاد برقرار است و کشور راه تعالی و رشد را طی می‌کند؛ ملت با رهبری و دولت پیام عهد بسته‌اند که بدون خستگی و افسردگی راه انبیا و نبی‌اکرم(ص) و اصحاب واقعی ایشان را به سمت کمال طی کنند.

 

استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این‌که دولت نقد پذیر بوده و همه دولتمردان در خدمت مردم هستند، گفت: ما قابل نقد هستیم، باید نقد شود، ولی تخریب صورت نگیرد؛ همه در یک کشتی هستیم که اگر فردی بخواهد آن را سوراخ کند به همه ضربه زده است؛ دولت در سیاست داخلی و خارجی مطیع رهبری و خدمتگذار به مردم است.

 

وی یادآور شد: اکنون بنده شاهد ملاقات دولتمردان با مراجع هستم، ملاقاتی نیست مگر این ‌که مراجع نقد مشفقانه می‌کنند، ناصحانه نصحیت می‌کنند و تذکر می‌دهند و روز به روز اشتیاق دولتمردان به این دیدارها نیز بیشتر می‌شود؛ چرا که نقد در فضایی دوستانه انجام می‌گیرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات