۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۵۱۳۹
کارشناس مشاور خانواده:

بی توجهی به تفاوت های زن و مرد موجب فروپاشی بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مشاور خانواده با بیان این که با توجه به ساختار وجودی زن و مرد آن ها دارای ویژگی های متفاوت هستند، گفت: بی توجهی به این تفاوت ها، بنیان رضایتو کارکرد زندگی را از بین می رود و منجر به کاهش انس و علاقه همسران می شود.
کتاب «ده شاخص براي زن و مرد موفق در جامعه اسلامي»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمید حبشی، کارشناس مشاور خانواده، امروز در مراسم جشن ازدواج دانشجویی(از سلسله برنامه های هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی) در محل هتل تابان مشهد، گفت: زن و مرد با توجه به ساختار وجودی آن ها با یکدیگر تفاوت دارد.

 

وی از جمله تفاوت های بین زن و مرد به جرأت و جسارت اشاره و تصریح کرد: مرد دارای این ویژگی است و برخی اوقات از خانم ها نیز انتظار دارند این چنین باشند که اصرار بر جسوریت زن یک خطای بزرگ است.

 

حبشی، با بیان این که در حال حاضر در سبک زندگی ها، ویژگی جسارت زن و مرد جای خود را از دست داده است، اظهار کرد: حتی در رسانه ها نیز گاهی اوقات همین اشتباه را می کنند و زنان موفق را از بین زنانی دارای مشاغلی مانند آتش نشانی، پلیس، کوهنورد و غیره معرفی می کنند در حالی که زن باید لطافت خود را داشته باشد و اگر دارای شغل هایی این چنین هستند خود را از ویژگی های یک زن دور نکند.

 

این کارشناس خانواده، تصریح کرد: این بی توجهی به ویژگی های زن و مرد، بنیان رضایت و کارکرد زندگی را از بین می برد و به کاهش نس و علاقه همسران منجر می شود.

 

وی در خصوص اقتدار در مردان گفت: از اقتدار دو برداشت می شود و با توجه به این که اقتدار تولید قدرت می کند، برخی از آن برای اعمال سلطه استفاده می کنند در حالی که خداوند در این خصوص می فرماید:« خداوند مرد را محکم افرید و او را تکیه و پایه برای زندگی قرار داد، تا هم زن احساس ارامش و هم مرد احساس اقتدار کند».

 

حبشی، با اشاره به این نکته که شناخت آثار اقتدار شکننده رفتار بسیار مهم است، تصریح کرد: پرخاش کردن موجب شکستن افتدار در مردان می شود و زن باید به این نکته توجه ویژه داشته باشد که با شکستن اقتدار همسر خود بنیان زندگی خود را فرو خواهد پاشید.

 

این کارشناس خانواده، خاطرنشان کرد: رفتار خانواده زن نیز در شکستن اقتدار مرد می تواند تأثیر داشته باشد. از جمله این رفتارها دخالت و بی اعتنایی است؛ در چنین مواقعی زن نباید در برابر همسر موضع گرفته و به طرفداری و توجیه رفتار خانواده خود بپردازد بلکه با صحبت با خانواده به رفع کدورت ها اقدام کند و اگر برداشت اشتباه شده است آن را شفاف سازی کند.

 

وی یکی دیگر از تفاوت های بین زن و مرد را در کلام و سخن گفتن عنوان و اظهار کرد: مرد با توجه به ویژگی سرعت که در او است، در سخن گفت نیز کوتاه پیام را می رساند در حالی که در خانم ها برعکس است.

 

حبشی، در خصوص کلام به مردان سفارش کرد: به همسران خود از جمله در کلام توجه کنید، اعتنا به او داشته باشید، مسائل مربوط به همسر خود را پیگیری کنید و زمینه صحبت کردن با او را فراهم کنید.

 

این مشاور خانواده، با بیان این که زن و مرد با یکدیگر کامل می شوند، تصریح کرد: مرد عمقی نگر و زنان سطحی نگر هستند و برای این که گرفتار برداشت های غلط نشوند باید زن، عمق مرد را بشناسد و مرد نیز در شناخت ویژگی های همسر خود اهتمام داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر محبت در مردان دارای ویژگی های مسموع، محسوس و ملموس نباشد بی ثمر است، خاطرنشان کرد: آقایان با توجه به ویژگی عمقی بودن،  محبت خود را نیز به صورت پوشیده بروز می دهند در حالی که همسران آن ها به علت سطحی خواهی تشنه محبت آشکار هستند.

 

حبشی در پایان خطاب به همسران تأکید کرد: زندگی دانش و مهارتی است که باید خود را مجهز به این مهارت کنید./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات