۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۴۵۰۲۱
دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

بیداری اسلامی نتیجه مستقیم بیداری انقلابی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان بابیان این‌که فجر انقلاب با طلوع خود زمینه بیداری جهانی را فراهم کرده است، گفت: امروز هم با وحدت اسلامی می‌توان زمینه بیداری و انقلاب جهانی اسلام را فراهم کرد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، طوبی کرمانی، دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که خراسان جنوبی از توانمندهای علمی و فرهنگی خوبی در زمینهٔ تقریب مذاهب اسلامی برخوردار است، گفت: قرار بر این شده که در خراسان جنوبی با همکاری مجمع تقریب مذاهب اسلامی پژوهشکده و دانشکده‌ها تقریب مذاهب ایجاد شود.

 

وی بابیان این‌که زنان در نهضت‌های اخیر به‌خصوص نهضت‌های انقلابی نقش مؤثری داشته و به شکوفایی انقلاب‌ها کمک کرده‌اند، افزود: زنان در آفرینش انقلاب اسلامی نقش بی‌نظیری داشتند و اگر همراهی زنان نبود پیروزی انقلاب در برهه‌های حساس با مشکل مواجه می‌شد.

 

دبیر کل اتحادیه زنان مسلمانان با اشاره به این‌که بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده ثمره بیداری انقلابی ملت ایران است، ادامه داد: فجر انقلاب زمینه بیداری امت‌های اسلامی را از خواب غفلت فراهم کرد و موجب شد امت اسلامی از ملتی مظلوم و مستضعف به امتی مقتدر و سربلند در جهان تبدیل شوند.

 

کرمانی با اشاره به این‌که مردم خراسان جنوبی به جامعه اسلامی نشان دادند که شیعه و سنی در سیره رسول خدا (ص) بی‌معنا بوده و همه ما مسلمانان پیرو یک دین آسمانی بوده و می‌توانند با مسالمت در کنار هم زندگی کنیم، ادامه داد: ثمره وحدت در خراسان جنوبی پیشرفت علمی و فرهنگی شیعه و سنی و آرامش و امنیت در کنار یکدیگر است.

 

کرمانی با اشاره به این‌که برای ایجاد وحدت میان مسلمانان و شکست دشمن باید انسان‌ها را با آسیب‌ها آشنا کنیم و ثمرات یکدلی را بپذیرند تا موفق به انجام اقداماتی در راستای وحدت میان آن‌ها شویم، تأکید کرد: باید فرزندان خود را از همان ابتدا بر محور وحدت تربیت کنیم، زیرا دین اسلامی دین فرا جهانی بوده و به دنبال وحدت فرامذهبی است و فرزندان ما که بانی این وحدت هستند باید بر محور اندیشه وحدت میان امت‌ها و ملت‌ها تربیت شوند.

 

وی شناسایی زنان نخبه جهان اسلام را ازجمله اقدامات انجام‌شده در اتحادیه جهانی زنان مسلمان در راستای تقریب مذاهب عنوان کرد و گفت: در نگاه اول افرادی که نگاه تقریبی و فهم این رادارند می‌دانند که با نزدیکی و همدلی می‌توانند نه‌فقط بالنده شوند و جلوی هر توطئه‌ای را بگیرند، بلکه زمانی که این شناسایی انجام شد یک هم‌افزایی و وحدت نیز میان نیروها انجام می‌شود.

 

دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان با اشاره به این‌که امید است با کمک زنان مسلمانان روند بیداری اسلامی و هم‌افزایی مذاهب اسلامی در کنار هم افزایش یابد، یادآور شد: تا زمانی که وحدت در جامعه اسلامی حاکم نشود امنیت برای مسلمانان و آرامش برای آن‌ها غیرممکن خواهد بود؛ زیرا اختلاف و عدم وحدت به معنای تضعیف مسلمانان و اقتدار روزافزون دشمنان است./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات