۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۴۴۳۷۸
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

پروژه های عمرانی مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر از پروژه های عمرانی مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر بهره برداری شد.
افتتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، مدرس ها و سالن اجتماعات مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز با حضور آیت الله دارایی، مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر و حجت الاسلام طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم با اشاره به این که در دومین روز از دهه مبارک فجر پروژه عمرانی هفت مدرس و سالن اجتماعات مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز افتتاح و به بهره برداری رسید، افزود: میزان کل مساحت این پروژه عمرانی 600 متر مربع بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به تحصیل 124 طلبه در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر گفت: این طلاب در  سطوح یک و دو مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز ثبت نام از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: این ثبت نام از چهارم بهمن آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که علاقه مندان ورود به حوزه های علمیه باید برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این متقاضیان می توانند با مراجعه به مدارس علمیه شهرستان ها نیز مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: در سال های گذشته به دلیل نظام آموزشی آموزش و پرورش پایین ترین مقطع پذیرش حوزه دارا بودن مدرک سیکل بود، اما امسال با موافقت شورای عالی حوزه شرط ثبت نام در آزمون ورودی حوزه دارای بودن کلاس هشتم در مدرسه است.

 

وی ادامه داد: آن دسته از دانش آموزانی که در حال گذراندن کلاس هشتم هستند نیز می توانند برای ورود به حوزه های علمیه ثبت نام کنند، تا پایان سال بتوانند مدرک اتمام کلاس هشتم را به حوزه ارائه کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که دارندگان مدرک دیپلم به بالاتر نیز می توانند برای ورود به حوزه های علمیه ثبت نام کنند، افزود: داوطلبان باید قبل از ثبت نام، دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنند تا در زمان ثبت نام دچار مشکل نشوند.

 

وی با بیان این که آزمون ورود به حوزه های علمیه به صورت سراسری و همزمان در سطح کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز طبق سال های گذشته این آزمون ورودی در دو حوزه امتحانی برگزار خواهد شد که زمان دقیق و مکان آن در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به فعالیت علمی 28 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان افزود: حدود سه هزار طلبه نیز در این مدارس مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات