۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۴۳۰۴۸
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:

حق نداریم مذاهب اسلامی را مقابل یکدیگر قرار دهیم

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران از تقریب وازدگی و غربت زدایی انجام شده است چرا که از متقن ترین دستورات الهی این بوده که باید به دنبال امت وحده باشیم.
حجت الاسلام احمد مبلغي

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در مراسم تقدیر از تلاش‌های دکتر سید احمد زرهانی در این دانشگاه، قدردانی از پیشتازان عرصه تقریب را بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: نشر تقریب و روش مدیریت تقریبی ظرافت‌های خاصی دارد و اندکی بی دقتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد مبلغى رییس دانشگاه مذاهب اسلامى در مراسمی که با حضور مسئولان مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامى و معاونین و کارکنان دانشگاه برگزار شد، در سخنانی به تجلیل از اقدامات ارزشمند دکتر زرهانى در معاونت آموزشى دانشگاه پرداخته و نقش ایشان در به ثمر رسیدن اهداف دانشگاه مذاهب اسلامى را ستود.

 

وی با اشاره به حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» شکرگذاری را یکی از ابزارهای تقریبی دانست و گفت: خدمات متقابل اهل سنت به شیعه و یا برعکس بویژه در عرصه توسعه دانش در جامعه نیارمند شکرگذاری از کارگزار آن است و اگر با زبان لطافت همراه باشد در جامعه تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه در گذشته فضای تقریب فضای بسته و محدودی بوده است، اظهار داشت: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران از تقریب وازدگی و غربت زدایی انجام شده است چرا که از متقن ترین دستورات الهی این بوده که باید به دنبال امت وحده باشیم.

 

وی افزود: بر اساس دستور الهی است که حق نداریم مذاهب را در برابر یکدیگر قرار دهیم چرا که به ضرر اسلام، مسلمانان و پیامبر گرامی است.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، پیشتازان تقریب را پدیدآورندگان ظرفیت و فضای کنونی دانست و با تاکید بر لزوم قدردانی از آنان، گفت: نشر تقریب و روش مدیریت تقریبی ظرافت‌های خاصی دارد و اندکی بی دقتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد لذا در مدیریت تقریبی نیازمند اعتدال و شخصیت معتدل هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی استفاده از اعتدال در مدیریت دانشگاه مذاهب اسلامی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان ساخت: در برخورد با مسائل مدیریتی و دانشجویان در عرصه آموزشی بایستی اعتدال و کم ترین احساس شتابزدگی داشت و باید تشکر ویژه ای از دکتر زرهانی داشته باشیم که در مدیریت آموزشی از جنبه های ویژه ای برخوردار بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به تاثیر گذاری موسسان دانشگاه و شخصیت های اهل سنت که نقش مهمی در ارتقای جایگاه دانشگاه و فعالیت های تقریبی داشته اند، تشکر از این شخصیت ها را موجب پویایی و حرکت دانشگاه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجارب، در برنامه های آینده دانشگاه شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

 


در ادامه این مراسم، «دکتر کریمى» مدیر کل آموزش به نمایندگى از هیات امناى دانشگاه از مدیریت حرفه اى و مهارت انسانى دکتر زرهانى و نقش ایشان در توسعه کمى و کیفى دانشگاه، تقدیر کرد.

 


«دکتر سید احمد زرهانى» معاون سابق آموزشى دانشگاه مذاهب اسلامى نیز در سخنانى ضمن تشکر از تفقد مسئولان نسبت به ایشان، به جایگاه ویژه دانشگاه در جهان اشاره کرد و تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامى این توانایى را دارد که بتواند همگام با نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامى به جوانان اروپا و آمریکاى شمالى، در مسیر تبیین چهره رحمانى اسلام و شفاف سازى خط تکفیر و توحید در جهان گام بردارد.

 

وى افزود: دانشگاه مذاهب اسلامى و مجمع جهانى تقریب مذاهب در جهان شناخته شده هستند و باید از تمام ظرفیت ها براى رساندن پیام رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

 


«دکتر عباس برومند اعلم» سرپرست جدید معاونت آموزشى دانشگاه نیز در ادامه این مراسم، خدمات، عملکرد و رفتار دکتر زرهانى را آموزنده همراه با حسن خلق دانسته و با تاکید بر شخصیت ملى ایشان، ابراز امیدوارى کرد در طول تصدى گرى معاونت آموزشى بتواند قدم هاى مناسبى را در جهت ارتقاى دانشگاه بردارد.

 


در این مراسم، همچنین نماهنگى از فعالیت هاى دکتر سید احمد زرهانى پخش شد و در پایان نیز از طرف ریاست و معاونین دانشگاه ، اداره فرهنگى و دانشجویی، بسیج دانشجویى و ستاد سفیران تقریب لوح تقدیرى با حضور میهمانان تقدیم دکتر زرهانى شد. /924/د102/ج

ارسال نظرات