۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۴۲۳۳۵
آیت الله تحریری:

دشمن به دنبال جلوگیری از نشر تفکر امام خمینی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) گفت: امام با دارا بودن تمام مشخصات یک طلبه واقعی، جهادی عمل می کردند، به همین دلیل است که نام و تفکر بنیانگذار انقلاب در جهان تأثیر گذار بوده و دشمنان با انجام دسیسه هایی سعی در جلوگیری از این تفکر را دارند.
آيت الله  تحريري

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد باقر تحریری استاد اخلاق حوزه علمیه قم، عصر امروز در همایش اردوی جهادی و تربیت طلبه عصر انقلاب که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد با اشاره به فرازهایی ازدعای 38 صحیفه سجادیه گفت: انسان در زندگی دنیوی خود دارای قصورهایی است.

 

وی رفع نیاز نکردن از نیازمندان را از تقصیرات انسان دانست و افزود:  اگر انسان تمکن مالی داشته باشد و شخصی به او اظهار نیاز کند، بر انسان لازم است که به نیازمند یاری رساند اگر او به شخص نیازمند کمک نکند گناه اخلاقی انجام داده است.

 

این استاد اخلاق با اشاره به ضرورت واسطه گری انسان در رفع نیاز مستمندان اظهار داشت: اگر انسان تمکن مالی ندارد باید با زبان، قلم یا قدم خود نیازمندان را یاری کند و جنبه واسطه گری داشته باشد، البته انسان باید به فقر شخص اطمینان داشته باشد.

 

وی ادامه داد: نخستین مرحله در رفع نیاز کردن، رسیدگی به نزدیکان و خویشان است و بعد از آن باید به دیگران رسید؛ رفع نیاز منحصر در کمک کردن بلا عوض نیست بلکه انسان با قرض دادن می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، البته اگر انسان شخص نیازمند را به کارکردن راهنمایی کند بهتر است.

 

آیت الله تحریری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به اهالی اروپا و آمریکا ابراز داشت: رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی با انتشار این نامه مردم کشور های دیگر را به فراگیری صحیح دین راهنمایی کرده و سعی در بیداری وجدان آن ها دارند.

 

وی وظیفه طلبه را فراگیری صحیح دین دانست و عنوان کرد: جهادی بودن صفت توضیحی طلبه است، از همین رو نمی توان طلبه بود اما روحیه ای جهادی نداشت، به ویژه در این زمان که آسیب زدن به دین در صدر بسیاری از کارها قرار دارد.

 

استاد اخلاق حوزه با بیان این که برای جهادی بودن نباید هدف مقدس طلبگی را فراموش کرد، یادآور شد: هدف از طلبگی کسب مال، مقام و شهرت نیست بلکه هدف طلبه باید دین شناسی و فراگیری دین باشد، وظیفه طلبه تا آخرین لحظه حضور در طلبگی دین شناسی است.

 

وی به مراحل بعد از دین شناسی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: طلبه بعد از شناسایی دین، باید آن را به باور خود تبدیل کند، اگر دین برای انسان باور نشود عاقیبت انسان همانند کسانی می شود که سال ها با قرآن و عترت ارتباط داشتند اما بعد از مدتی قرآن را زیر پا گذاشته و به آن توهین می کنند.

 

آیت الله تحریری با بیان این که در نظام طلبگی اولویت با اصلاح خود است، گفت: نباید توجه به دیگران سبب غفلت طلبه از خود شود، اگر طلبه به فکر یادگیری و اصلاح خود باشد، به یقین اصلاح دیگران نیز همراه آن قرار دارد.

 

وی با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) افزود: امام با دارا بودن تمام مشخصات یک طلبه واقعی، جهادی عمل می کردند، به همین دلیل است که نام و تفکر بنیانگذار انقلاب در جهان تأثیر گذار بوده و دشمنان با انجام دسیسه هایی سعی در جلوگیری از این تفکر را  دارند.

 

این استاد اخلاق در پایان سخنانش اظهار داشت: اگر انسان در جهت اصلاح نفس حرکت کند، به یقین نمازهای مورد قبول واقع شده و دعاهایش مستجاب می شود./1323/پ202/ج

 

ارسال نظرات