۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۴۲۱۶۲
آیت الله تحریری:

رفتار نادرست برخی متدینان ربطی به اصل دین ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که رفتار نادرست افراد مرتبط بادین نباید سبب ناامیدی انسان از دین شود، گفت: انسان باید به مرحله ای برسد که دین را رفتار اشخاص نداند بلکه باید بداند که دین ثابت بوده و دارای هیچ مشکلی نیست.
آيت الله  تحريري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد باقر تحریری، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، چهارشنبه در جلسه اخلاق مدرسه عالی امام خمینی(ره) به تبیین مواعظ خداوند به حضرت موسی پرداخت.

 

وی با بیان این که انسان با کمال می تواند تحت عبودیت خداوند قرار گیرد، گفت: انسان باید با منطق وجودی، حالت خضوع و خشوع خود را به خداوند اظهار کند، هر اندازه که معرفت انسان بیشتر باشد، خضوع او بیشتر خواهد شد.

 

این استاد اخلاق با اشاره به رابطه اطاعت و خضوع افزود: خشوع و خضوع با اطاعت از خداوند ظهور پیدا می کند، یکی از شئون اظهار خضوع به درگاه خداوند این است که انسان خود را در برابر پروردگار جهان هیچ بداند.

 

وی به ضرورت اصلاح رابطه بندگی اشاره کرد و اظهار داشت: انسان باید همواره خود را در مقابل خداوند متهم کند، اگر انسان خود را در مقام اتهام دید، سعی در اصلاح مشکلات خود و روابط بندگی می کند.

 

آیت الله تحریری با اشاره به ضرورت دقت در روابط خانوادگی ادامه داد: انسان باید از محبت و روابطی که مانع ارتباط با خداوند می شود، دوری کند؛ خداوند به حضرت موسی فرمود فرزندانت را دین خودت قرار نده.

 

وی با بیان این که دین عبارت از رابطه عمیق انسان با خداوند است، عنوان کرد: انسان مؤمن باید فرزندان خود را دوستدار صالحان و در مسیر شایسته تربیت کند، اگر فرزند انسان در راه خیر باشد به یقین باقیات الصالحات انسان خواهد بود.

 

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: اگر انسان یک جامعه کوچک صالح را در خانواده خود تربیت کند، شاهد تأثیرات این خانواده در جامعه بزرگ‌تر خواهیم بود؛ نقشه زندگی انسان مؤمن باید در راستای استمرار حرکت در مسیر صلاح و حق باشد.

 

وی در پایان سخنانش گفت: رفتار نادرست افراد مرتبط با دین نباید سبب ناامیدی انسان از دین شود، انسان باید به مرحله ای برسد که دین را رفتار اشخاص نداند بلکه باید بداند دین ثابت بوده و دارای هیچ مشکلی نیست؛ انسان هیچگاه نباید به قبولی اعمالش یقین داشته باشد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات