۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۴۲۱۳۹

آیت الله قبلان خواستار تشکیل کمیته‌های تقریب بین مذاهب اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان خواستار تشکیل کمیته‌های تقریب بین مذاهب اسلامی شد و گفت: مقابله با چالش‌های پیش روی جهان اسلام به دوش علما و فقها است.
شيخ عبدالامير قبلان



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با سفیر جدید اندونزی در بیروت وحدت و انسجام اسلامی را با خطر جدی از سوی صهیونیست‌ها رو به رو دانست و گفت: اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور اسلامی می‌تواند اقدامات جدی برای مقابله با تندروی و تکفیر اتخاذ کند.

 

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های اسلامی برای فعالیت در زمینه همکاری بین مذاهب مختلف، عنوان کرد: این کمیته‌‌ها می‌توانند با تمرکز بر مشترکات بین مذاهب مختلف راه را بر تقویت وحدت اسلامی و اجتناب از درگیری‌های طایفه‌ای و مذهبی باز کنند.

 

آیت الله قبلان گفت: برطرف کردن تنش‌های موجود بین مسلمانان و مقابله با چالش‌های مختلف به عهده فقها و علمای جهان اسلام است. نخبگان جهان اسلام باید با آگاه بخشی به عامه مردم به مقابله با تفرقه و چند دستگی بپردازند.

 

این عالم لبنانی مقابله با تندروی و تکفیر را نیازمند تلاش جدی طرف‎های مختلف عنوان کرد و گفت: گفتمان معتدل اسلامی باید از سوی جریان‌های سیاسی و دینی برجسته شود تا مردم با اسلام ناب به دور از انحرافات مختلف آشنا شوند./983/ب903/ک

ارسال نظرات