۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۴۲۱۳۶
وزیر امور خارجه سابق لبنان در گفت‎وگو با رسا:

کشورهای اسلامی مانع پخش رسانه‎های افراطی شوند

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه سابق لبنان با بیان این که ده ها رسانه افراطی در حال آسیب رساندن به وحدت امت اسلامی هستند، اظهارداشت: کشورهای اسلامی نباید به این رسانه های مشکوک اجازه پخش دهند.
سفير سابق لبنان در ايران

 

عدنان منصور، وزیر امور خارجه و سفیر پیشین لبنان در ایران، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ابرازداشت: برخی شبکه های ماهواره ای فعالیت هایی فراتر از تکفیر و تحریف را دنبال می کنند و با تشویق کشتار و ترور در حال آسیب رسانی به کشورهای اسلامی هستند.

 

وی افزود: ترویج تفرقه و دعوت به تنش و درگیری، عمده فعالیت های بوده که این رسانه های افراطی به صورت شبانه روزی آن را ارائه می دهند.

 

منصور تصریح کرد: این رسانه های غیر متعهد و بدون وجدان کاری اکنون بی هیچ مانعی در حال پخش سموم خود هستند.

 

وزیر امور خارجه و سفیر پیشین لبنان در ایران تکفیری ها را افرادی بی دین توصیف و عنوان کرد: این افراد از اسلام به عنوان پوششی برای فعالیت های غیر انسانی خود استفاده می کردند در حالی که اسلام از اعمال آن ها بی‎زار است.

 

منصور با بیان این که برای حل این مشکل نیاز به یک راهکار داخلی و یک راهکار خارجی و بین المللی داریم، گفت: رسیدگی به کار این رسانه ها و توجه به نظام آموزشی راهکار نخست و همکاری بین المللی کشورهای اسلامی برای توقف پخش این رسانه های افراطی راهکار دوم برای حل این مشکل است.

 

وی برگزاری همایش های بین المللی را مهم توصیف و عنوان کرد: نباید گذاشت که مصوبات این همایش های بین المللی تنها به عنوان جوهری بر روی کاغذ بماند بلکه علما، فقها، کارشناسان دینی و سیاسی و مسؤولان هر کدام بر اساس مسؤولیت خود باید به صورت عملی این مصوبات را دنبال کنند.

 

منصور تصریح کرد: اگر بخواهیم در جهانی بدون تنش و درگیری زندگی کنیم ابتدا باید صداهای تفرقه انگیز را خاموش کنیم و نظام آموزشی فرزندان خود را تغییر دهیم.

 

وی افزود: در این زمینه دولت های اسلامی باید بر اساس توانمندی های خود راهکارهای مناسب را انتخاب و برنامه ریزهای کاربردی را انجام دهند.

 

این مقام لبنانی اظهارداشت: هنگامی که دولتی تصمیم بگیرد جلوی فعالیت رسانه ای افراطی را بگیرید، می تواند آن را به راحتی انجام دهد و این کار دشواری نیست.

 

نباید گذاشت جهان اسلام به مرکز افراط گرایی تبدیل شود

 

وزیر امور خارجه سابق لبنان اظهارداشت: افراط گرایان انسان نماهایی با افکار توحشی هستند، اظهارداشت: نباید گذاشت این افراد چهره اسلام را افراطی نشان دهند.

 

سفیر پیشین لبنان در ایران افزود: نباید گذاشت جهان اسلام به مرکز افراط گرایی شناخته شود؛ زیرا این خواسته دشمنان اسلام است.

 

منصور در ادامه ابرازداشت: گروه های افراطی وضعیت اسف باری برای مسلمانان در کشورهای عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، مصر، یمن و لبنان به وجود آوردند؛ بنابراین کشورهای اسلامی برای برطرف کردن این وضعیت همکاری کنند.

 

تربیت نسلی میانه رو نیازمند نظام آموزش جدیدی است

 

وزیر امور خارجه و سفیر سابق لبنان ابرازداشت: برای تربیت نسلی که اعتدال را مسیر خود بداند و از افراط گری دوری کند نیازمند نظام آموزشی جدیدی است.

 

منصور گفت: اگر نسلی تندرو تربیت کنیم نباید انتظار آینده درخشانی داشته باشیم؛ زیرا این نسل عقایدی افراط گرا خواهد داشت که به برادری دینی ایمان ندارد.

 

وی در پایان گفت: دستیابی به وحدت نیازمند اتحادی نو میان همه مذاهب و فرقه های اسلامی است؛ زیرا جهان اسلام متعلق به همه مسلمانان دارد./9452/ب912/ک

ارسال نظرات