۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۳۹۷۷۹
امام جمعه داران:

سال های قبل از انقلاب دوران غصب موقوفات بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه داران با بیان این‌که در دوران پیش از انقلاب اسلامی خیلی از موقوفات غصب شده و از بین رفتند، گفت: از تمامی ظرفیت‌های موجود جامعه در راستای ترویج و تشویق مردم به سنت حسنه وقف استفاده نشده است.
امام جمعه داران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی، امام جمعه داران امروز با اشاره به نقش موقوفات در جامعه گفت: جهت ترغیب و تشویق مردم برای ورود به حوزه وقف باید فرهنگ‌سازی، جلب اعتماد و احیای موقوفاتی که از بین رفته‌اند در اولویت کاری قرار بگیرند.

 

 

وی در ادامه ابراز داشت: از تمامی ظرفیت‌های موجود جامعه در راستای ترویج و تشویق مردم به سنت حسنه وقف استفاده نشده است.

 

 

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به کم شدن اعتماد مردم به حوزه وقف افزود: در دوران پیش از انقلاب اسلامی خیلی از موقوفات غصب شده و از بین رفتند.

 

 

نماینده ولی فقیه در داران همچنین به کم بودن اجاره‌بها و به‌روز نبودن بسیاری از درآمدهای موقوفات اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع موجب دلسردی واقف می‌شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اموال، املاک و سرمایه‌های زیادی در دست افراد گوناگون به صورت بلااستفاده و سرگردان وجود دارد که می‌توان با جلب اعتماد زمینه را برای این سرمایه‌گذاری جاودانه فراهم کرد.

 

 

حجت الاسلام سیاوشی به هدایت واقفان در راستای رفع نیاز‌های روز جامعه در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی و اشتغال اشاره کرد و گفت: برای مثال چاه آبی در فریدونشهر به ارزش 600 میلیون تومان توسط واقف نیکوکار، جهت ازدواج آسان و خرید جهیزیه وقف شده است که نشان از عمق دید و جامعه‌نگری واقفان و خیران دارد.

 

 

وی همچنین از وقفی که در شهر داران توسط پدر شهید علی حیدری در حال انجام است خبر داد و بیان کرد: این پدر گران‌قدر قصد دارد تا یک قطعه زمین را با نیت تربیت نیروهای متخصص جهت اشتغال‌زایی و کمک برای تهیه جهیزیه وقف کند.

 

امام جمعه داران اضافه کرد: مسؤولان اداره اوقاف و امور خیریه باید با مسئولان دیگر سازمان‌ها و ادارات تعامل خوبی برقرار کنند تا بتوانند از تمام ظرفیت‌های موجود جهت تشویق و ترغیب مردم در راستای گسترش حوزه وقف استفاده کنند./939/پ202/ب6

ارسال نظرات