۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۹۵۴۹
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد:

ضرورت افزایش تولید ملی با استفاده از ظرفیت‌های وقف

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ظرفیت‌های وقف این است که تولید ملی را که جزو سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، افزایش می‌‌دهد.
سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ملي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ظرفیت‌های وقف این است که تولید ملی را افزایش می‌‌دهد و افزایش تولید ملی جزو سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، پس باید از این ظرفیت وقف به نحو مطلوبی استفاده شود.

 

وی در خصوص سوالی مبنی بر این که ظرفیت‌های اقتصادی موقوفات چگونه می‌تواند باعث تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شود، اظهار کرد: خوشبختانه مردم ایران برای موقوفات ارزش زیادی قائل هستند و موقوفات زیادی که از گذشته داشته‌ایم و هنوز هم این روند از سوی مردم ادامه دارد، نشان دهنده این است که فرهنگ وقف در جامعه ما وجود دارد.

 

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: به طور قطع و با توجه به این موضوع که در کشور ما منابع وقفی فراوان است ظرفیت بالایی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است که می‌توان از این پتانسیل موجود به نحو احسن استفاده کرد.

 

وی تاکید کرد: به عنوان نمونه، زمین‌هایی که وقف شده است را می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی به نحوی اداره کرد که در ترویج کشاورزی و اقتصاد کشور نقش موثری را داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان این که متاسفانه در برخی اوقات متولیان امر استفاده مناسب را موقوفات نمی‌کنند یا در اختیار افرادی قرار می‌‌دهند که توان انجام کار ندارند، تصریح کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی تولید ملی است و وقف این زمینه را دارد که در این راستا گام بردارد و وقف این ظرفیت را دارد که در افزایش تولید ملی نقش بسزایی را ایفا کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مهمترین اولویت را برای وقف در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم فراوان زائرانی که در طول سال به این امکان مقدس قدم می‌گذارند می‌توان با گذاشتن برنامه‌های فرهنگی در کنار مسایل مذهبی و اجتماعی، مسایل اقتصادی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح کرد./930/د102/ب5

 

 

ارسال نظرات