۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۲۳۴
در راستای برگزاری نمایشگاه در هفته وحدت؛

کمیته اجرایی نمایشگاه بین المللی امت واحده با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ اعضای کمیته اجرایی نمایشگاه بین المللی امت واحده وابسته به مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.
ديدار اعضاي کميته اجرايي نمايشگاه امت واحده با حضرت آيت الله نوري همداني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در ابتدای این دیدار با اشاره به آیه "إِنَّ الْعِزَّةَ لِلّهِ جَمِیعًا " گفت: از آغاز طلوع اسلام، اسلام تاسیس امت واحده بر اساس عزت و قدرت را در نظر داشته است.

 

وی در ادامه اصولی را برای عزت و قدرت برشمرد و تصریح کرد: اولین اصل، وحدت و اتحاد است. کاری که پیامبر(ص) انجام داد ایجاد وحدت بین مردم و قبائل مختلف بود و سعی کرد امت واحدی از قشرهای مختلف به وجود آورد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به وجود آیات فراوان در مورد اتحاد اظهار داشت: در آیه "وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ" حبل و ریسمان الهی همان دین خدا و فرهنگ اهل بیت است؛ لذا همیشه باید در پناه عترت قرآنی باشیم و تفرقه ایجاد نکنیم.

 

وی در ادامه به آیه 46 سوره انفال اشاره کرد و افزود: در آیه "وَأَطِیعُواْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ " خداوند متعال اول یک رهبر معرفی می­کند بعد می­گوید زیر نظر چنین رهبر و فرهنگی هرگز نزاع و اختلاف نکنید زیرا نتیجه اختلاف سستی و از بین رفتن شکوه شماست.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به برخی از روایات اشاره کرد و گفت: در روایات داریم که "الْمُومِنُ أَخُو الْمُومِنِ کَالْجَسَدِ الْوَاحِدِ " یعنی مومنان اعضای یک پیکرند و اگر عضوی مریض شد بقیه اعضا سعی در برطرف کردن مریضی دارند.

 

وی ادامه داد: همچنین در روایت دیگری آمده است "الْمُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِ کَالْبُنْیَانِ یَشُدُّ بَعْضُهُ بَعْضًا" که مومنان مثل اعضای ساختمان هستند، در ساختمان مصالح مختلف پیوند شدند تا یک ساختمان بنا شده لذا قشرهای مختلف باید با هم پیوند بخورند.

 

آیت الله نوری همدانی با بیان توصیه اهل بیت(ع) به اتحاد بین مسلمانان و نمایش آن تصریح کرد: فرهنگ عالی اسلامی اقتضا می‌کند تا مسلمانان وحدت داشته باشند، زیرا اختلافات موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد.

 

وی اصل دوم را احتراز از صهیونیست­ها و کفار دانست و تاکید کرد: طبق آیه " إِنَّ الْکَافِرِینَ کَانُواْ لَکُمْ عَدُوَّاً مُّبِیناً " باید از اعتماد و صمیمیت با آنها اجتناب کرد.

 

این مرجع تقلید به نقشه دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام سعی دارند بین مسلمانان تفرقه بیندازند و لذا گروه هایی مانند داعش، طالبان و سلفی‌ها را ساختند.

 

گفتنی است حجت الاسلام احمدلو مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع امام(ره) نیز گزارشی از روند فعالیتها و اهداف برگزاری نمایشگاه بین اللملی امت واحده ارائه کرد./980/ب102/د

ارسال نظرات