۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۹۸۲
آیت الله موسوی جزایری:

دولت بحرین با آزادکردن شیخ سلمان به ظلم خود در برابر ندای حق طلبی مردم پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با محکوم کردن دستگیری شیخ علی سلمان در بحرین ابراز داشت: از دولت بحرین می خواهیم که با آزادی شیخ سلمان، به ظلم خود در برابر ندای حق طلبی مردم پایان دهند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز، با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و ولادت امام صادق(ع) اظهارداشت: تکفیری ها و خیانت کارانی که از اسلام چهره ای خشن ایجاد می کنند بدانند که پیامبر اسلام رحمتی برای همه عالم بود.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) با حکمت، استدلال قانع کننده، نصیحت پدرانه و کمال محبت، دیگران را به اسلام دعوت می کرد.
امام جمعه اهواز با بیان این که استدلال از ویژگی های این دین مقدس است، تصریح کرد: خدا لعنت کند کسانی را که می خواهند دین اسلام را در دنیا بد نام کنند.
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت وجود تکفیری ها را عاملی برای تفرقه میان مسلمانان دانست و گفت: هفته وحدت به معنای وحدت همه مسلمانان عالم از جمله شیعه و سنی است.
استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که هفته وحدت برای مسلمانان از احترام ویژه ای برخوردار است، بیان داشت: به سبب این که پیامبر همه مسلمانان، وجود مقدس محمدبن عبدالله(ص)، قبله آنها کعبه، کتاب آسمانی آنها قرآن و سنت رسول الله برای آنها محترم است این هفته را گرامی می دارند.
وی ادامه داد: اهل بیت پیامبر(ص) نیز در اسلام مطرح بوده و اهل سنت نیز می گویند احترام محمد و آل محمد(ص) باید نگه داشته شود.
آیت الله موسوی جزایری وجود تکفیری ها را عاملی برای جدایی مسلمانان از یکدیگر دانست و افزود: تکفیری ها اهل فتنه بوده و دشمنان اسلام و مسلمین هستند؛ وهابیتی که ساخته استکبار است چگونه می تواند به جان، مال و ناموس مسلمانان احترام بگذارد.
رییس شورای عالی حوزه های علمیه خوزستان با محکوم کردن دستگیری شیخ علی سلمان در بحرین ابراز داشت: از دولت بحرین می خواهیم که با آزادی شیخ سلمان، به ظلم خود در برابر ندای حق طلبی مردم پایان دهند.
 
حماسه 9 دی باید جاودانه باشد
امام جمعه اهواز با بیان این که حماسه 9 دی باید جاودانه باشد، گفت: هر روز که می گذرد ابعاد تازه ای از خیانت های فتنه گران برای ما روشن می شود.
وی افزود: در سخنرانی وزیر پیشین اطلاعات، اسناد و مدارکی مطرح شد که نشان می داد این فتنه توطئه بین المللی علیه ایران و به طراحی آمریکا و هم پیمانان او بود.
رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان تصریح کرد: با عنایت امام زمان(عج)، استقامت و رشادت رهبر معظم انقلاب توانستیم از این فتنه سربلند و پیروز خارج شویم.
آیت الله موسوی جزایری درباره وضعیت خوزستان در دوران فتنه سال 88 اظهارداشت: خوزستان پرونده روشنی در فتنه داشت و مردم اهواز فریب جریان فتنه را نخوردند؛ مردم خوزستان از آغاز با اراده ای پولادین در میدان ماندند، حامی رهبر معظم انقلاب بوده و از ولایت فاصله نگرفتند.
 
17 دی یادآور جنایت بزرگ رضاخان است
امام جمعه اهواز 17 دی ماه را سالروز جنایتی خواند که رضاخان آن را رقم زد و گفت: جنایتی که رضاخان مرتکب شد یکی از سیاست های دیکته شده انگلیس همچون کشف حجاب، ممنوع کردن لباس روحانیت و عزاداری امام حسین(ع) بود.
وی ادامه داد: اینها سه موضوع کلیدی بودند که از بین بردن هرکدام از آنها سبب از بین رفتن نسل آینده کشور می شود.
آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: برداشتن بساط علما، ایجاد فساد و از بین بردن شیرازه خانواده برای از بین بردن عفت و حیا در نسل آینده از نتایج تلخ جنایت رضاخان بود که با عنایت خداوند به نتیجه نرسید.
نماینده ولی فقیه در خوزستان از برگزار کنندگان اجلاسیه نماز تقدیر کرد و گفت: از استاندار خوزستان و معاونان او، همچنین وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، آموزش و پرورش و معاون اول رییس جمهور به سبب حضور آنها در اجلاسیه و افتتاح چندین پروژه عمرانی در خوزستان قدردانی می کنیم./9462/پ201/ب2
ارسال نظرات