۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۲۳۸۲۱۴
وزیر پیشین ارشاد:

کجای دنیا به افراد برانداز و ضد انقلاب میدان می دهند

خبر گزاری رسا‌ ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که نباید حماسه 9 دی فراموش شود گفت: حماسه باشکوه مردم ایران در 9 دی باید در تاریخ کشور ثبت و ضبط باقی بماند.
سيد محمد حسيني وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع عزداران هیات امام حسن مجتبی(ع) شهرک ناجی آباد کاشان گفت: انسان باید در شرایط سخت  قدرت و توانایی درست تحلیل داشته باشد تا دوست را از دشمن در فضای غبارآلود تشیص بدهد.

وی با اشاره به این که اگر انسان علم و آگاهی کافی نداشته باشد و معرفت نداشته باشد منحرفان او را با مغلطه و سفسته در مسیر دیگر قرارخواهند داد گفت: برخی از مردم تابع احساسات و عواطف هستند و با چهار تا شعار و حرف های آنچنانی افراد را تحت تأثیر قرار می دهند، لذا اگر بصیرت و بینش درستی وجود داشته باشند و در کنار آن تقوا باشند دچار انحراف نخواهند شد.

 وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد آورشد: برخی از افراد هم ممکن است درست بفهمند و تحلیل هم داشته باشند اما چون منافع خودشان در میان است حاضر نیستند در برابر حق کوتاه بیایند.

حسینی با اشاره به این که اگر خواهان تشخیص بین حق و باطل هستیم باید اهل تقوا باشیم  و اگر اهل تقوا نباشیم حق را نادیده خواهیم گرفت  و به راحتی حقایق را کتمان خواهیم کرد گفت: برخی افراد به دلیل نرسیدن به پست و مقام حق از جمله ریاست جمهوری حق را نادیده می گیرند و آن کتمان می کنند.

به گفته وی مسؤولیت یک طعمه نیست و در  نهج البلاغه نیز به آن اشاره شده است که مسؤولیت امانت است و کسی که مسؤولیت قبول می کند باید فردای قیامت پاسخگو باشد.

وی افزود: خیلی ها برای گرفتن مسؤولیت اکراه داشتند و آماده بودند واگذار کنند و شخصیتی نورانی مانند آیت الله مهدوی کنی که وزیر کشور و نخست وزیر شد هرلحظه آماده بود آن را واگذار کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که  برخی ها معتقدند حزب تشکیل دادند تا به قدرت برسند و هدف  شان قدرت بوده است گفت: مسؤولیت برای افراد شایسته و کسانی است که   شایستگی بیشتری دارند است نه برای کسانی که از رسیدن به قدرت محروم شده اند و بخواهند برای رسیدن به آن دست به هرکاری بزنند حتی اگر کشور به  آشوب کشیده شود و نظام اسلامی ضربه وارد شود.   

به گفته وی برخی از افراد با وجود این که قبل از انقلاب شکنجه شدند و سابقه زندان دارند اما متأسفانه امروز در وضعیتی قراردارند که حاضر هستند نظامی را که حاصل خون شهدا است وضعیتی را برایش ایجاد کنند که باعث خوشحالی دشمن شود.

 

لازمه بصیرت فهم و درک است

حسینی با مهم خاندن بصیرت، لازمه  داشتن بصیرت را اشتن فهم و درک و تقوا و شجاعت و اظهار نظر دانست و گفت: در فته سال 88 برخی از خواص نتوانستند نمره قبولی بگیرند و مردود شدند و برخی دیگر ساکت بودند و برخی هم که سکوت نکردند و حرف زدند، حرف های دو پهلو چند پهلو زدند و شفاف صحبت نکردند.

وی افزود: انسان باید در زمان خطر جوهره و مایه خودش را مشخص کند و در دگرگونی های روزگار و سختی و دشواری ها موضع گیری داشته باشد نه این که بخواهند در شرایط عادی ادعای ولایت مداری و استکبار ستیزی داشته باشد اما در مقاطع حساس هیچ موضعی نگیرند.

به گفته وی، انسان در زمان خطر است که باید جوهره و مایه خودش را مشخص کند در دگرگونی های روزگار و سختی و و دشواری ها موضع گیری کند نه این که در شرایط عادی، ادعای ولایت مداری و استکبار ستیزی داشته باشد اما در مقاطع حساس موضع نگیرد.

وی افزود: در مواقع خطر باید خود را سپر ولایت کنیم و از ولایت حمایت کنیم نه این که در چنین مواقعی پشت سر ولایت قرار بگیریم، لذا در چنین مواقعی مشخص می شود چه کسانی در راه  ولایت خودشان را فدا  می کنند و ازحیثیت و اعتبار  اسلام دفاع می کنند حتی اگر مورد هجمه  دگر اندیشان قرار بگیرد .

 حسینی در ادامه با اشاره به این که در زمان اصلاحات امثال مهاجرانی که وزیر بودند انحرافاتی دیده می شد که به برخی مسائل دینی و مذهبی اعتقادی ندارد و معتقد به  فرهنگ تئاتر و سینمای غرب هستند، لذا ایستادن در مقابل چنین افرادی همجمه های زیادی را به دنیال دارد و مخالفین خود را متجّر و ...دزد خطاب می کنند.

وی افزود: در مجلس ششم پیش از این که پشت تریبون قرار بگیرم اعلام می کردند مواظب باش نمایندگی مجلس را از دست ندهی یعنی آنها فکر می کردند اگر کسی نماینده شد باید مادام العمر نماینده باشد و حتی اگر شده حق را کتمان کند تا به مسؤولیتی که به او داده شده است بچسبد.

 

خواص باید در بزنگاه های حساس قدرت تشخیص داشته باشند

به گفته وی، خواص جامعه در بزنگاه های حساس است که باید قدرت تشخیص داشته باشند و حاضر باشند خودشان را فدا کنند و سکوت نکنند، نه این که منتظر باشند وضعیت که آرام شد وارد شوند.

وی افزود این افراد باید قبل از حماسه 9 دی موضع می گرفتند و برای دفاع از انقلاب و ولایت سینه سپر می کردند نه این که بعد از حماسه 9 دی در شرایط عادی ادعای ولایت مداری کنند.   

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد آورشد: ما معتقدیم خیلی از کارهایی که بعد از آن انجام شد ریشه آن در همین فتنه 88 بود، لذا غربی ها وقتی دیدند نمی توانند در داخل کشور عده ای را به شورش وادار کنند و به نظام و لایت ضربه و آسیبی وارد کنند، چاره کار را در تحریم ها و ایجاد ناراضی بین مردم دیدند و شیوه مختلف را ادامه دادند.  

 

حماسه 9 دی باید در تاریخ کشور باقی بماند

حسینی در ادامه با تأکید بر این که نباید حماسه 9 دی فراموش شود و در تاریخ کشور ثبت و ضبط باقی بماند گفت: بعد از حماسه 9 دی سال 88 بلافاصله این روز با عنوان ‹‹ روز بصیرت و میثاق با امت با ولایت›› نامگذاری شد.  

وی افزود : امروز عده ای می خواهند همین شیوه را ادامه بدهند و با چراغ سبز دشمن حرکت کنند، لذا برخی افراد اعلام می کنند انرژی هسته ای هیچ فایده ای برای ما ندارد و این افراد وکیل مدافع غربی ها شده اند.

به گفته وی، دنیا در حال توسعه است و باید از انرژی هسته ای که در زمینه های پزشکی، کشاورزی، آب ، محیط زیست، هوا فضا، موشک و در دیگر عرصه ها کار برد دارد استفاده کرد چرا که اگر در حوزه انرژی هسته ای پیشرفت کنیم در تمام این حوزه ها که مانند حلقه ای پیوسته به یکدیگر است پیشرفت خواهیم کرد.

حسینی یاد آورشد: افرادی که معتقدند نیازی به انرژی هسته ای نداریم یا اطلاع ندارند و از روی جهل اظهار نظر می کنند و اگر جاهل نیستید و باعلم و آگاهی چنین صحبت هایی را مطرح می کنند می خواهند تیشه به ریشه انقلاب و نظام بزنند.

وی افزود : امروز فرصتی شده و این افراد برگشته و در سایت های خود و کتاب هایی که می نویسند جسارت هایی می کنند و یا کتاب اشعار ترانه های های گستاخانه ای خوانندگان به خارج رفته را در داخل کشور چاپ کنند و آزادانه حرکت می کنند تا فردا شعر دیگری را چاپ کنند.  

حسینی گفت: نمی شود به کسانی که در مقابل نظام و امثال کسانی که در تظاهرات لندن و نیویورک کار کردند و سابقه قبل و بعد از انقلاب دارند و درابتدای انقلاب مقابل نظام ایستاده اند و هنوز هم با فدائیان ارتباط دارند مشروعیت داد.

وی با اشاره به این که در کجای دنیا به آدم های برانداز و ضد انقلاب میدان می دهند گفت:  نمی شود به  افرادی که هنوز هتاکی می کنند و در وبلاگ های شخصی خود بر علیه نظام و انقلاب مطلب می نویسند و در فتنه سال 88 به آب و آتش زدند تا انقلاب را زمین بزنند دو مرتبه به آنها میدان داد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات