۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۳۸۱۳۴
امام جمعه بروجرد:

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز حرکتی مناسب در جهت تبیین اهداف نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با اشاره به برگزاری یادواره 68 شهید دانش‌آموز در مدرسه ابتدایی بروجرد گفت: برگزاری این یادواره حرکتی مناسب در جهت تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، عصر امروز، در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش این شهرستان گفت: اقدامات وحشیانه رژیم بعثی عراق منجر به شهادت 68 دانش‌آموز خردسال مقطع ابتدایی در این شهرستان شد.

وی با بیان این که شهادت دانش آموزان بروجردی از سوی رژیم عراق تأثیرات بسیار عمیقی در جامعه جهانی آن روز برجای گذاشت، افزود: این فاجعه ضد بشری بسیاری از مستکبران جهانی را از اقدامات ددمنشانه رژیم متجاوز عراق خجلت زده کرد.

حجت الاسلام ترابی با بیان این که روز بمباران این مدرسه ابتدایی می‌تواند سند گویایی بر مظلومیت مردم بروجرد باشد، عنوان داشت: حرکت رژیم بعثی عراق هرگز فراموش نمی شود.

وی با بیان این که برگزاری یادواره شهدای دانش آموز حرکتی مناسب در جهت تبیین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در این شهرستان اقدامی مهم در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: این یادواره می تواند فرصتی مناسب برای آشنایی نسل چهارم انقلاب با دوران جنگ باشد.

وی یادآور شد: یادواره بزرگ شهدای دانش آموز بروجرد، 20 دی ماه با حضور آحاد مردم این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به بزرگداشت حماسه 9 دی تأکید کرد: در بزرگداشت یوم‌الله 9 دی نباید به برگزاری مراسم‌های گوناگون بسنده شود.

وی افزود: باید ابعاد گوناگون این قیام مردمی تبیین و تفسیر شود تا اقشار جامعه با آگاهی از زمینه‌های وقوع این حادثه بزرگ بتوانند آینده‌ای روشن فراروی خود ترسیم کنند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به نقش مدارس در گرامیداشت حماسه 9 دی یادآور شد: مدیران و معاونان آموزشی مدارس با برنامه‌‌ریزی صحیح می‌توانند برنامه‌های مفیدی را در مدارس در این راستا اجرا کنند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات