۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۷۰۸
از 28 آذر تا 2 دی‌ماه برگزار می‌شود؛

همایش شبکه ملی امین یاوران نماز

خبرگزاری رسا ـ همایش شبکه ملی امین یاوران نماز با حضور 700 نفر به مدت پنج شبانه روز از 28 آذرماه تا 2 دی‌ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است.
همايش شبکه ملي امين ياوران نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست علمی کاربردی همایش شبکه ملی امین یاوران نماز صبح امروز در تالار غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، همایش شبکه ملی امین یاوران نماز با حضور 700 نفر به مدت پنج شبانه روز از 28 آذرماه تا 2 دی‌ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است.

 

در نخستین نشست علمی کاربردی این همایش، محمد حسین رضایی، نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز، حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح زاده، مسؤول ستاد ترویج احکام و حجت‌الاسلام بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور دینی حضور یافته و به ایراد سخن پرداختند.

 

همچنین، سقاچی، مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس و مدیر عامل سازمان فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز و سید علی منیری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم حضور یافتند.

 

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح زاده، مسؤول ستاد ترویج احکام در این نشست با بیان این‌که نماز خواندن، روزه گرفتن و کار کردن، همگی برای داشتن زندگی سالم و با سعادت است، گفت: بر اساس آیه «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً» ایمان و انجام عمل صالح مقدمه ورود به حیات طیبه و زندگی با سعادت است.

 

وی با بیان این‌که نماز کارخانه انسان‌سازی است و تمام درس‌های زندگی را می‌توان از آن آموخت، اظهار داشت: صدها نمونه از درس‌های زندگی در نماز وجود دارد که باید بازشناسی شوند.

 

همچنین محمد حسین رضایی، نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، تا کنون در تمام همایش‌های مربوطه پیام داده و در خصوص اقامه نماز توصیه‌های فراوانی فرموده‌اند که این خود نشان‌دهنده اهمیت اقامه و ترویج نماز است.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت کارگزاران از نخستین روزهای برگزاری ستاد اقامه نماز، مصوبه‌ای با عنوان آیین ترویج نماز به تصویب رساند که در سال جاری نیز، رییس جمهور دولت تدبیر و امید، مصوبات جدیدی در خصوص اصلاح آیین ترویج نماز تصویب کرد.

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور دینی در پایان این نشست به سؤال «اسلام از ما چه نمازی را می‌خواهد» پاسخ داد و گفت: اسلام اقامه و اجرای نمازی را می‌خواهد که با تمام شروط انگیزه، اخلاص، اول وقت، به جماعت، آگاهی و تمرکز همراه باشد.

 

حجت‌الاسلام بهشتی به شبهه مطرح «خدا چه نیازی به نماز ما دارد؟» پاسخ داد و افزود: نماز خواندن نوعی تشکر از نعمات الهی و این تشکر برای ابراز شایستگی و لیاقت بنده است تا از عنایات بیشتری برخوردار شود./997/پ202/ب4

ارسال نظرات