۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۳۵۴۰۱
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:

ریشه کن شدن فساد به عزم جدی مسؤولان نیاز دارد/ آمریکا در زمینه حقوق بشر رسوایی به بار آورده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه وقوع بسیاری از مفاسد اقتصادی را نتیجه عدم نظارت جدی و دقیق عنوان کرد و از مسؤولان قوا خواست برای ریشه کن شدن فساد عزم خود را جزم کنند.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، مرقومه کوتاه اما بسیار معنا دار رهبر معظم انقلاب به همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارز با فساد را از ابعاد مختلف بسیار مهم و دقیق توصیف کرد.
 
وی با یادآوری فرازهایی از مرقومه رهبر معظم انقلاب، یادآورشد: ایشان نفس اهتمام به این مساله را تحسین کرده و در عین حال تاکید کردند که این گونه سمینارها و برنامه ها قرار است چه معجزه ای بکند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری منشأ بسیاری از مفاسد را عدم نظارت جدی و دقیق عنوان کرد و گفت: یک روز خبر اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح می شود و یک روز نیز خبر فساد و تخلف دوازده هزار میلیاردی، این مساله چه معنایی دارد؟ آیا می‌خواهند با روحیه مردم بازی کنند؟
 
وی خواستار اهتمام جدی سران قوا و مسؤولان و دستگاه های مختلف برای مبارزه با مفاسد شد و تصریح کرد: گرفتن یقه چهار نفر ضعیف و رها کردن دیگران که مبارزه با فساد محسوب نمی‌شود.
 
امام جمعه قم با تاکید بر این که باید با عزم جدی مسؤولان ریشه فساد از کشور برچیده شود، از مسؤولان بویژه قوای مقننه و مجریه خواست در تدوین، تصویب و اجرای قوانین دقت های لازم را داشته باشند تا در این عرصه کاستی وجود نداشته باشد.
 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با وجود تهدید تکفیری ها و داعش که یزیدیان زمان به شمار می آیند، میلیون ها عاشق و دلداده از نقاط مختلف دنیا عازم کربلای معلی شده اند و این نشان دهنده عشق مردم به ولایت و امام حسین(ع) است
 
امام جمعه قم همچنین به مناسبت های پیش رو در هفته آینده اشاره کرد و با گرامی داشت سالروز شهادت دکتر مفتح و تبیین خدمات و تلاش های مجاهدانه آن مرحوم در جهت نزدیک تر شدن حوزه و دانشگاه، نامگذاری این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه را از ابتکارات امام راحل دانست.
 
وی با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان باید توطئه های دشمنان را به درستی بشناسند، تصریح کرد: دشمن به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه از یکدیگر هستند؛ این روزها گاهی نغمه جدایی دین از علم سر داده می شود همان گونه که روزگاری شعار جدایی دین از سیاست سر داده شد.
 
خطیب نماز جمعه قم بخش دیگری از سخنان خود را به رسوایی بزرگ اعتراف گیری سازمان سیا اشاره کرد و گفت: گزارش مطرح شده و انتشار یافته در این باره در رسانه های گروهی، تنها بخش کوچکی از کارنامه ننگین آمریکا در زمینه حقوق بشر است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که نباید فریب ظاهر آمریکایی ها را خورد، افزود: امروز برای همه ثابت شده که ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی آمریکایی ها دروغی بیش نیست؛ اینها با این کارنامه ننگین و سیاه خود جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات