۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۵۲۲۰
کارشناس و پژوهشگر حوزوی:

حرمت مسؤولان با تحلیل‌ها و دیدگاه های سیاسی شکسته نشود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و پژوهشگر حوزوی با انتقاد از برخی آبرو‌بری‌های افراد در عرصه سیاسی خاطرنشان کرد: در اراده دیدگاه ها و تحلیل‌های سیاسی نباید به راحتی از افراد اسم بیاوریم چرا که دچار غیبت و تهمت می شویم.
 تحليل سياسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی گرجی، کارشناس و پژوهشگر حوزوی، چهارشنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد شهدای اصفهان برگزار می‌شود، با اشاره به ضرورت حفظ آبروی مؤمن و مسلمان در جامعه گفت: نباید با آبروی مسلمانان بازی کرد، چیزی که متاسفانه این روزها در جامعه بسیار دیده می‌شود.

وی افزود: آبروی مسلمانان در جامعه اکنون در معرض تهدید واقع شده است،‌ برخی افراد به راحتی آبروی دیگران را می‌ریزند، حرمت آبروی مؤمن به قدری است که اگر فردی در نماز بود و دید آبروی مؤمن در خطر است و او می‌تواند جلوگیری کند، نمازش را می‌تواند به هم بزند.

کارشناس و پژوهشگر حوزوی با انتقاد از برخی آبرو‌بری‌های افراد در عرصه سیاسی خاطرنشان کرد: در اراده دیدگاه ها و تحلیل‌های سیاسی باید توجه کنیم که به راحتی از افراد اسم نیاوریم چرا که دچار غیبت و تهمت می شویم.

وی ادامه داد: نباید به طور مشخص از فردی اسم بیاوریم، بلکه باید به طور کلی برای تحلیل جریان‌ها و گروه‌های سیاسی سخن بگوییم، حرمت برخی افراد و رجال سیاسی در این گونه تحلیل‌ها شکسته می‌شود.

حجت‌الاسلام گرجی با قرائت آیه «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ» خاطرنشان کرد: زن و مرد نیز در عرصه خانواده باید عیب همدیگر را نگویند، مرد عیب همسر خود را نزد مادر یا خواهر نگوید، زن نیز عیب شوهرش را پیش خانواده‌اش بازگو نکند.

وی با اشاره به ضرورت خدمت به مردم و مسلمانان گفت: خداوند می‌فرماید که همه مردم عیال من هستند و بهترین شما کسی است که به خانواده و عیال من خدمت کند، افرادی که به مردم خدمت می‌کنند،‌در جایگاه والایی قرار می‌گیرند.

کارشناس و پژوهشگر حوزوی ابراز کرد: در معراج هنگامی که دیگر نه ملکی و نه فرشته‌ای بود، خداوند با صدای حضرت علی(ع) با پیامبر(ص) سخن گفتند، به این دلیل که محبوب‌ترین فرد در عالم بودند و به پیامبر(ص) فرمودند «محبتی محبت الفقراء».

وی اظهار کرد: افراد باید فقیرنواز باشند، کسی که طالب محبت خداوند است باید به فقرا و محرومان رسیدگی کند، یک مسلمان باید فقیرنواز و فقیردوست باشد، گاه این کمک مادی یا مالی یا گاه آبرویی و گاه عملی است.

حجت‌الاسلام گرجی گفت: متأسفانه گاه دیده می‌شود که فرد مؤمنی که پیش از این اهل برگزاری مراسم روضه و سوگواری برای أباعبدالله الحسین(ع) بوده است، اکنون فقیر شده و در خانه افتاده است اما کسی به وی سر نمی‌زند و رسیدگی نمی‌کند./914/202/ع

ارسال نظرات