۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۳۴۰۳۱

رونمایی از زیرپورتال سایت شمس توس در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح زیرپورتال سایت شمس توس توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد.
رونمایی از زیرپورتال سایت شمس توس در خراسان جنوبی

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که این زیر پورتال برای ثبت نام اینترنتی هنرمندان و پژوهشگران خراسان جنوبی و افرادی که در حاشیه این استان زندگی می کنند طراحی شده است، گفت: علاقمندان برای ثبت نام در این جشنواره می توانند با مراجعه به زیرپورتال سایت در استان به راحتی از طریق اینترنت، فرم های جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر رضوی را در بخش های مختلف دریافت کرده و در جشنواره ثبت نام کنند.

 

وی افزود: زیرپورتال سایت شمس توس در  خراسان جنوبی به نشانی اینترنتی www.khorasanjonobi.shamstoos.ir طراحی شده و هم اکنون برای علاقمندان قابل دسترسی است.

 

وی با اشاره به این که همه ساله مردم، پژوهشگران و هنرمندان در داخل و خارج از کشور از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) استقبال بسیار گسترده ای می کنند، تاکید کرد: راه اندازی این سایت می تواند از حجم ترافیک در سایت اصلی بکاهد و همچنین طراحی این زیرپورتال در  ارائه آمارهای شرکت کنندگان استان در این جشنواره بسیار موثر است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: علاقه‌ مندان برای ثبت ‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های جشنوراه بین المللی امام رضا (ع) می‌توانند به سایت شمس توس به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند و  همچنین سامانه پیام کوتاه 30007888 و شماره تلفن 05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

 

محبی همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی با گستره ملی همزمان با دهه کرامت در خراسان جنوبی  خبرداد، عنوان کرد: پیش بینی می شود بیش از هزار نفر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کنند که آثار برگزیده ضمن ارائه در یک نمایشگاه هنری در یک کتاب تحت عنوان آثار برگزیده جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی به چاپ خواهد رسید.

 

وی با اشاره به این که جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی نقش موثری در ارتباط هنر با فرهنگ اسلامی به خصوص فرهنگ رضوی دارد، اظهار داشت: این جشنواره مضامین شاخص فرهنگ و سبک زندگی رضوی را در قالب کارهای هنری در مقابل دیدگان مردم به معرض نمایش می گذارد و موجب تعمیق باورهای دینی مردم می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که افزایش زیر پورتال های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به نحوی می تواند در مدیریت فضای مجازی و ایجاد محتوا برای کاربران در این حوزه موثر باشد، گفت: گسترش فرهنگ رضوی در فضای مجازی ضمن معرفی شخصیت جهانی امام رضا(ع) زمینه آشنایی سایر مردم دینا را با این امام همام و فرهنگ اسلام ناب محمدی فراهم می کند و در حال حاضر که داعش چهره اسلام را زشت کرده این سایت های می تواند نقش موثری در معرفی اسلام واقعی به مردم داشته و چهره پلید داعش را برای مردم رسوا ساخته و وابستگی آنها به غرب را برای جهانیان آشکار کنند.

 

لازم به ذکر است، طبق اعلام بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در پایان روند طراحی سایت‌های جشنواره‌های موضوعی استان‌ها، سایت‌های برگزیده انتخاب و از مسؤولان آن تقدیر به‌عمل خواهد آمد./968/ت303/ب5

ارسال نظرات