۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۳۳۲۴۲
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

هویت‌سازی شبکه‌های ماهواره‌ای تهدیدی جدی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: شبکه های ماهواره ای روش‌های عرفان های دروغین را ترویج می کنند که باید در برابر این هویت‌سازی ماهواره ای مصونیت ایجاد شود.
حجت الاسلام مجتبي نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه های تبریز امروز در همایش خانوادگی کارگران منطقه هشت عملیات انتقال گاز استان، با اشاره به اهداف شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: شبکه‌های به ظاهر دینی و فارسی‌زبان ماهواره‌ای درصدد بی هویتی جوانان مسلمان و شیعه هستند.

 


وی با بیان این‌که 300 شبکه ماهواره‌ای قرآن را به غلط تفسیر می کنند، افزود: مردم باید بدانند که هدف ماهواره ایجاد شبهه در اعتقادات و باورهای دینی و شیعی است، در بیشتر برنامه های ماهواره ای فرهنگ انتظار و فرهنگ عاشورا توهین و تحقیر می شود؛ در شرایطی مهدویت و عاشورا هویت شیعه محسوب می شوند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که مخالف استفاده از تکنولوژی نیستیم و باید از آن به طور معقول از آن استفاده شود، تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای روش‌های عرفان های دروغین را ترویج می کنند که باید در برابر این هویت‌سازی ماهواره ای مصونیت ایجاد شود.

 


حجت الاسلام نظری با اشاره به توجیه برخی افراد در استفاده از تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: آن افرادی که به بهانه بهره‌مندی از برنامه های علمی از این شبکه‌ها بهره‌مند هستند، بدانند که حتی چنین برنامه‌هایی نیز به صورت نرم و غیرمستقیم اعتقادات دینی و شیعی مسلمانان را هدف قرار داده اند.

 


وی با اشاره به این‌که در برنامه های ماهواره نگه داشتن و دوستی با سگ را ترویج می کنند؛ در حالی که نباید در خانه ای که قرآن هست؛ سگ باشد، گفت: ملت ایران دارای دین و هویت است، اما آنچه نگران کننده است؛ استفاده برخی خانواده‌ها از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای بدون سواد رسانه‌ای و تحلیل لازم است.

 


گفتنی است، همایش خانوادگی کارگران بسیجی منطقه هشت گاز به همت حوزه شهید باهنر سازمان بسیج کارگری سپاه عاشورا در مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار و در آن ضمن اجرای برنامه های مختلفی چون تواشیح و نمایش، از فعالان حلقه های صالحین و مدال آوران مسابقات ورزشی قدردانی شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات