۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۳۱۹۷۸
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین:

مجلس اجرای مصوبه امر به معروف را سرعت بخشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نسبت به حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مجلس در تصویب این قانون تأخیر داشت اما اکنون انتظار می رود هرچه سریع تر این مصوبه عملی شود.
آيت الله سيد مرتضي محمودي امام جمعه ورامين آيت الله سيد مرتضي محمودي امام جمعه ورامين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه شهرستان ورامین در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین اسارت را متمم شهادت دانست و با اشاره به ایام اسارت اهل بیت(علیهم السلام) خاطرنشان کرد: این اسارت بود که پشت سر شهادت توانست نقشه ها و طرح های شیطانی دشمن را بی اثر کند.

 

وی با تبیین تأثیر روشنگری های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) افزود: اگر اسارت نبود شهادت به آن ثمره ای که می بایست برسد نمی رسید و بعد از اسارت و آن روشنگری ها یزید احساس خطر کرد و گناه را بر گردن ابن زیاد انداخت.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان حدیثی از امام سجاد(ع) تصریح کرد: باید در انتخاب همنشین و دوست بسیار مراقبت کرد و از مصاحبت با افراد دروغ گو، فاسق، بخیل و احمق  پرهیز کرد.

 

وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نسبت به حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: متأسفانه مجلس در تصویب این قانون تأخیر داشت اما اکنون انتظار می رود هرچه سریع تر این مصوبه عملی شود، قول و حرف اگر بدون عمل باشد مفید نیست بلکه مضر هم خواهد بود.

 

با سابقه ترین امام جمه کشور اجرای امر به معروف و نهی از منکر را لازمه بقای همه فرائض اسلام دانست و اعلام کرد: تمام فرائض اسلام در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان هست نسبت به دریا، اگر این 2 فریضه در جامعه به درستی اجرا نشود؛ بقیه فرائض اجرا نخواهند شد.

 

وی با یادآوری شکست استکبار در 8 سال جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: دشمن پس از شکست در جنگ سخت، وارد جنگ نرم شده و در صدد تضعیف اعتقادات مردم است، پس همه ما حتی رهبر و مرجعیت در برابر این نظام و کشور مسؤولند.

 

امام جمعه ورامین با بیان تبلیغات شبانه روزی دروغ علیه شیعه و ایران گفت: با لطف خدا انقلاب ما با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد اما باید به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر هم عمل کرد.

 

وی به وحشی گری های داعش اشاره کرد و افزود: این خائنان به اسلام، شیعه و سنی را به نام اسلام می کشند و شهادت به یکتایی خدا هم می دهند، این سیاست استکبار جهانی است که چهره اسلام را زشت نشان دهد.

 

اگر برای خدا امر به معروف شود؛ مؤثر است

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با اشاره به آغاز هفته بسیج، نعمت حضور در جمع بسیجیان و حفاظت از دین و دیانت و نظم و انضباط در جامعه را مهم خواند و افزود: اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مؤثر است و بسیجیان هم امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگان است را به نحو احسن انجام دهند.

 

آیت الله محمودی در پایان با تأکید بر استفاده از زبان نرم در تذکر لسانی اظهار داشت: وقتی دور از زشت گویی و بدگویی و برای خدا امر به معروف شود؛ قطعاً مؤثر خواهد بود، حتی اگر به فردی تذکر دادید و او به شما توهین کرد برای خدا سکوت کنید و درگیر نشوید و بدانید مأجور خواهید بود./804/پ202/ب4

ارسال نظرات