۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۳۱۹۳۶
محمدشریف الصواف:

ملت ایران با تعهد عملی به اسلام توانسته در برابر استکبار جهانی بایستد/ جهان اسلام با تکیه بر مشترکات در مقابله با دشمنان پیروز خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو اتحاد علمای بلاد شام با تأکید بر این‌که جهان اسلام در شرایط کنونی بیش از پیش نیازمند وحدت، انسجام و یکپارچگی است، گفت: اگر مذاهب اسلامی بر مشترکات خود تکیه کرده و آنها را عامل وحدت قرار دهند می‌توانند به پیروزی در برابر دشمنان برسند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شریف الصواف، عضو اتحاد علمای بلاد شام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ایمان و اعتقاد به اسلام ملت ایران اسلامی را مورد تجلیل قرار داد.

 

وی گفت: ایمان، اعتقاد و تعهد عملی مردم ایران به اسلام حقیقی سبب شده که آنها امروز در برابر مستکبران جهان به ویژه آمریکا بایستند، همین ایمان و اعتقاد به اسلام ناب نیز پیشتوانه هدایت مستمر مردم ایران قرار گرفته است.

 

عضو اتحاد علمای بلاد شام با تأکید بر این‌که جهان اسلام در شرایط کنونی بیش از پیش نیازمند وحدت، انسجام و یکپارچگی است، بیان داشت: اگر مذاهب اسلامی بر مشترکات خود تکیه کرده و آنها را عامل وحدت قرار دهند می‌توانند به پیروزی در برابر دشمنان برسند.

 

وی افزود: تمام مذاهب اسلامی در بیش از 90 درصد مسائل با هم مشترکاتی دارند که در صورت عمل کردن به این مشترکات می‌توانند به موفقیت‌ها خود دست پیدا کنند.

 

الصواف با بیان این‌که رسیدن به آرمان‌های اسلام در گرو اتحاد، وحدت و یکپارچگی است، بیان داشت: حتی رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز با اتحاد و انسجام امکان پذیر است.

 

عضو اتحاد علمای بلاد شام در بخش دیگری از سخنان خود به تجاوز غربی‌ها و گروه‌های تکفیری به کشور سوریه اشاره کرد و بیان داشت: در طول این مدت کشور سوریه خسارات‌های سنگینی را متحمل شده است.

 

وی تصریح کرد: مردم سوریه تاوان اعتقاد به اسلام و پیروی از مسیر مقاومت را داده‌اند و حمایت‌های ملت و نظام اسلامی ایران سبب پیروزی آنها شده است./993/پ202/ف

ارسال نظرات