۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۱۳۰۰

کتابخانه تازه‌های نشر ایران افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب خانه تازه‌های نشر ایران در سرای اهل قلم با حضور مدیرعامل خانه‌ کتاب، معاون فرهنگی خانه کتاب و مسؤولان سرای اهل قلم افتتاح شد.
موسسه خانه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز کتابخانه تازه‌های نشر ایران در سرای اهل قلم با حضور مدیرعامل خانه‌کتاب، معاون فرهنگی خانه کتاب، مسؤولان سرای اهل قلم و جمعی از خبرنگاران افتتاح شد.

 

این کتابخانه در حال حاضر دارای 17300 جلد کتاب است که 3500 جلد مربوط به سال 92 است و در 69 نوع موضوع دسته بندی شده است، از مزایای این کتاب خانه می‌توان به نرم افزار دسته بندی و کنترل کتاب‌ها اشاره کرد، امانت کتاب در این کتاب خانه بصورت 10روزه برای اعضای خانه کتاب و خبرنگاران است.

 

قابل ذکر است که این نخستین بار است که تازه‌های نشر ایران همه در یک مکان جمع آوری می‌شوند، این مکان برای منتقدان، تحلیل گران، خبرنگاران و غیره بستر بسیار مناسبی برای بررسی و تحقیق است.

 

مجید غلامی جلیسه، معاون فرهنگی خانه کتاب در این دیدار گفت: اطلاعات کتاب‌های موجود را می توان از طریق سایت خانه کتاب دسترسی داشت، که شامل اطلاعات اولیه کتاب، چند صفحه اول کتاب و غیره می‌باشد، دیگر مزیت این کتاب خانه به روز بودن آن است، هرکتابی که به این کتابخانه منتقل می‌شود قبل از این است که در بازار توضیع شود.

 

جلیسه ادامه دارد: نکته‌ دیگر این است که با توجه به اینکه داوری کتاب سال در این مکان صورت می‌گیرد ما در پایان سال می‌دانیم هر یک از کتاب‌ها در چه سطح کیفیتی و علمی قرار دارند، همچنین باید ذکر کنم که قصد داریم که مشابه این کتاب خانه را در نمایشگاه بین الملی کتاب برای مشاهده عموم برپا کنیم.

 

نجفعلی میرزایی، مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به اهمیت این کتاب خانه اظهار داشت: اهمیت این مکان امانت این کتاب‌ها نیست، این کتاب ها را می‌توان از هر کتاب خانه ای تهیه کرد، اهمیت این کتاب خانه در این است که تحلیل گران، پژوهش گران و غیره می‌توانند همه‌ سرمایه یک حوزه و مجموعه را در کنار هم و یک جا ببینند.

 

میرزایی در ادامه گفت: اهمیت دیگر این کتابخانه این است که کتابخانه‌ای با مرتبه خاص را به وجود آورده و کتابخانه را از کتاب های زرد پاک سازی کرده./827/پ202/ب4

ارسال نظرات