۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۳۰۴۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

صنعت گردشگری در کشور نیازمند توجه بیشتری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که گردشگری می تواند به یکی از منابع مهم تولید ثروت در کشور بدل شود، گفت: صنعت گردشگری در ایران نیازمند توجه بیشتری است.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار مديركل ميراث فرهنگي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد روز سه شنبه در دیدار مدیرکل و مسؤولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به رهنمون های رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی، افزود: رهبر انقلاب در سفر به این استان گردشگری را به عنوان دومین اولویت توسعه استان تعیین کردند به همین دلیل می بایست مسؤولان برای تحقق این فرمان رهبری به طور جدی فعالیت کنند.

 

وی با یادآوری آموزه های اسلامی و احادیث ائمه اطهار(ع) در مورد موضوع سفر و گردشگری، خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم چندین بار در زمینه گردشگری و سفر در زمین تأکید شده و این موضوع یکی از راه های شناخت خدا و تفکر در نشانه های الهی ذکر شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با قرائت حدیثی از امام علی(ع)، افزود: امام نخست شیعیان برای سفر پنج خاصیت شامل غم زدایی و نشاط آفرینی، تجربه اندوزی در مسائل اقتصادی، افزایش دانش و آگاهی، ترویج فرهنگ و بهبود برخورد با مردم و افزایش رفاقت و دوستی را عنوان کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: به طور کلی دین مبین اسلام تأکید زیادی بر سیر و سفر داشته و آن را عامل آگاهی از ملت ها و سرزمین ها و دلایل شکست ها و مؤفقیت های آنها می داند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وضعیت گردشگری در ایران اسلامی، گفت: گردشگری می تواند به یکی از منابع مهم تولید ثروت در کشور بدل شود و به همین دلیل نیز صنعت گردشگری در ایران نیازمند توجه بیشتری است.

 

وی تصریح کرد: ذات صنعت گردشگری اشتغال زایی و تولید ثروت بوده و در این زمینه لازم است با اتخاذ تصمیم های درست و مدیریت اصولی شرایطی فراهم کنیم که صنعت گردشگری رونق بیشتری یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه گردشگری در استان خراسان شمالی، اظهار داشت: مسؤولان و متولیان باید به گونه ای مدیریت کنند که ماندگاری مسافران در استان افزایش یابد چرا که در حال حاضر خراسان شمالی از نظر مسافران، استانی عبوری بوده و مدت ماندگاری آنها در استان کافی نیست.

 

به گفته وی در زمینه گردشگری انجام تبلیغات و اطلاع رسانی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مسؤولان گردشگری استان خراسان شمالی می توانند با نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی و مناطق گردشگری هر شهرستان در ورودی شهرها نسبت به جذب بیشتر گردشگر اقدام کنند.

 

امام جمعه بجنورد همچنین با اشاره به مرمت و حفاظت از آثار باستانی استان، شهر تاریخی بلقیس اسفراین را یکی از مهم ترین آثار باستانی استان خراسان شمالی عنوان کرد و با یادآوری توصیه رهبر معظم انقلاب برای اجرای بهتر طرح گردشگری این منطقه باستانی، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی می بایست شهر بلقیس را به عنوان پیشانی فعالیت های گردشگری خود تلقی کرده و برای اجرای تأکید رهبر انقلاب تلاش بیشتری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین از انجام اقدامات و اجرای طرح های جزیره ای در زمینه گردشگری و جذب مسافر انتقاد کرد و گفت: باید دستگاه های مرتبط با هماهنگی و همکاری یکدیگر برای روان سازی و تسهیل امور مربوط به مردم تلاش کرده و از انجام فعالیت های جزیره ای خودداری کنند.

 

آدینه محمد سویدانلویی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت استان در حوزه های مسؤولیت این اداره کل، اظهار کرد: تلاش می کنیم همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خراسان شمالی باید به جمع 10 استان برتر کشور بپیوندند، در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان را به جمع 10 استان برتر کشور برسانیم.

 

وی با بیان این که تحقق این هدف نیازمند عزم همه دستگاه ها و همراهی و همدلی تمامی مسؤولان است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در راستای دست یابی به این هدف برنامه ریزی گسترده ای انجام داده که این طرح ها و برنامه ها به مرور اجرا می شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات