۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۵۴۰
پوتین:

سیاست‌های آمریکا دنیا را با تهدید مواجه کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که جهان به خاطر تلاش های آمریکا برای مسلط شدن به دیگر کشورها در حال تبدیل شدن به یک محیط خطرناک است.
پوتين

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که جهان به خاطر تلاش های آمریکا برای مسلط شدن به دیگر کشورها در حال تبدیل شدن به یک محیط خطرناک است.

وی در گفتگو با کارشناسان سیاسی بین المللی ،واشنگتن را به علت بی توجهی به قوانین بین المللی و استفاده یکجانبه از زور مورد انتقاد شدید قرار داد.

پوتین در دیدار سوچی که حدود سه ساعت به طول انجامید افزود:اگر ایالات متحده آمریکا نتواند آرزوی تسلط جاودانه خود بر جهان را کنار بگذارد،امیدها برای تحولات باثبات و صلح آمیز از بین می رود.

رییس جمهوری روسیه با لحنی حاکی از عصبانیت،آمریکا و متحدانش را متهم به اداره دنیا بر اساس نیازهای خود از پایان جنگ سرد کرد.

وی خاطرنشان کرد که واشنگتن از فشارهای اقتصادی و نیروی نظامی و حمایت از گروه های افراطی برای نایل شدن به اهداف خود استفاده می کند.

پوتین جنگ های عراق،لیبی و سوریه را به عنوان مواردی از اقدامات اشتباه آمریکا نام برد که منجر به هرج و مرج شده . موجب شده تا آمریکا و متحدانش علیه نتایج سیاست های اشتباه خود بجنگند.

وی افزود:آمریکایی ها از قدرت خود برای از میان برداشتن خطراتی که خودشان به وجود آورده اند استفاده می کنند.

آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های سختی را علیه روسیه پس از ملحق شدن کریمه به خاک این کشور اعمال کرده اند.

پوتین همچنین از حامیان بشار اسد،رییس جمهوری سوریه در جنگ مدنی سه سال گذشته بوده است.

این رویکرد پوتین نیز آمریکا را که خواستار سقوط بشار اسد بوده،عصبانی کرده است./982/د102/ک

منبع: خبرگزاری شبستان

 

ارسال نظرات