۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۲۴۹۵۰
همزمان با نوزدهم مهر ماه؛

مراسم گرامیداشت دومین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نوزدهم مهر ماه؛ سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در سال 91، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد این سفر با حضور پرشور مردم مرکز این استان برگزار شد.
استقبال نمادين از رهبري در خراسان شمالي- دومين سالروز سفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح شنبه نوزدهم مهر ماه و در دومین سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، هزاران نفر از مردم بجنورد، مرکز این استان مراسم استقبال نمادین از رهبری را از محل فرودگاه تا مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار کردند.

 

در این مراسم که از ساعت 9 صبح امروز آغاز شد؛ مردم ولایت مدار استان خراسان شمالی با سر دادن شعارهایی در زمینه ولایت؛ یاد و خاطره سفر مقام معظم رهبری به این استان در سال 1391 را گرامی داشتند.

 

استقبال نمادین مردم از رهبری از محل فرودگاه تا مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد و پس از آن سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سخنران محوری در جمع مردم سخنرانی کرد.

 

دیگر میهمان ویژه مراسم امروز حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و تولیت جدید مسجد مقدس جمکران قم بود.

 

همچنین همزمان با دومین سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی به همت نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، چند رأس دام نیز با نیت سلامتی رهبر معظم انقلاب قربانی و گوشت آن در بین نیازمندان توزیع شد.

 

ارائه گزارش دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در قالب سخنرانی از سوی مسؤولان دستگاه ها و نهادهای مختلف، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت سالگرد سفر رهبری به خراسان شمالی با پخش مستقیم از شبکه سوم سیما، اجرای برنامه نورافشانی در مرکز استان، برگزاری همایش مهر ولایت، بهره برداری از 30 مدرسه نوساز، برپایی نمایشگاه عکس از سفر تاریخی رهبری، گلباران مسیر ورود معظم له از فرودگاه تا میدان دولت بجنورد و ... برخی از برنامه های گرامیداشت دومین سالروز سفر رهبری به این استان بودند.

 

همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت سالروز سفر رهبری به استان یکی از ویژه برنامه های این ایام بود که دیروز از محل گلزار شهدای گمنام بجنورد آغاز شد و پس از طی مسافتی پنج کیلومتری در محل بوستان ملی بش قارداش با انجام مراسم قرعه کشی پایان یافت.

 

همچنین بر اساس برنامه امشب ساعت 19 مراسم نورافشانی دومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در محل میدان شهید بهشتی بجنورد برگزار می شود.

 

افزون بر این امشب همایش بزرگ مهر ولایت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد امام رضا(ع) بجنورد برگزار می شود که در این برنامه حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، دبیرستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به عنوان سخنران محوری، سخنرانی می کند.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، افزون بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات