۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۲۴۸۹۳
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

کسانی که بخواهند اندیشه‌های دوران اصلاحات را مطرح کنند با پاسخ مردم رو‌به‌رو می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز با اشاره به واکنش مردم به برگزاری جشن فرهنگ و هنر در زمان طاغوت گفت: اگر امروز هم افرادی بخواهند اندیشه‌های دوره اصلاحات را مطرح کنند به طور حتم در زمان خودش با پاسخ مردم، خانواده شهدا و بسیجیان روبه رو خواهند شد.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن یاد روز حافظ، گفت: نصیحت من به مسؤولان و دست‌اندرکاران یاد روز حافظ سیاسی نکردن این شخصیت بزرگ است.

وی تصریح کرد: ارائه مقالات کم محتوا، اجرای ساز و دهل و امور مبتذل باعث از بین رفتن شخصیت علمی، سیاسی، مذهبی و جایگاه والای حافظ می‌شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در گذشته رژیم طاغوت بدون توجه به عمق باورهای مردم شیراز جشن فرهنگ و هنر را تشکیل داد اما از جانب مردم و متدینین شیراز تودهنی خورد.

آیت‌الله ایمانی افزود: اگر امروز هم افرادی بخواهند اندیشه‌های دوره اصلاحات را مطرح کنند به طور حتم در زمان خودش با پاسخ مردم، خانواده شهدا و بسیجیان روبه رو خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه باید جایگاه علمی و فلسفی حافظ نگهداری شود، گفت: بیش از شش قرن است که مردم دنیا حافظ را می‌شناسند و داشتن چنین فردی از جمله افتخارات استان فارس به حساب می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه استان فارس سه افتخار خیلی بزرگ را در خود دارد تاکید کرد: حضور حرم احمد ابن موسی(ع) و امام‌زادگان واجب التعظیم، حافظ و سعدی سه افتخار بسیار بزرگ برای فارس است که باید به آن‌ها افتخار کنیم.

وی ادامه داد: این سه افتخار شناسنامه‌های استان فارس هستند که باید آن‌ها را حفظ کرد نه اینکه از چهره حافظ را فردی شراب‌خوار، جدا از مردم، شوریده و مانند آن معرفی کرد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی از رسانه‌های خودمان عکس‌هایی از حافظ چاپ می‌کنند که بیانگر همین نوع نگاه است و خودمان در حال ضربه زدن به خودمان هستیم.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: نباید با دستان خودمان به داشته‌های بزرگمان ظلم کنیم در حالی که حدود 30 سال پیش مقام معظم رهبری که در آن موقع به عنوان رئیس جمهور در مراسم یاد روز حافظ شرکت کردند با سخنان تخصصی و حکیمانه خود چنان صحبت کردند که جای هیچ‌گونه حرفی برای شاعران دگراندیش باقی کند.

 

برخی‌ سفرهای مسؤولان اتلاف بیت‌المال است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خواهرخواندگی شیراز با شهرهای داخلی و خارجی باید منافع برای استان به همراه داشته باشد، گفت: اگر قرار است این خواهرخواندگی باعث ارتقاء جایگاه علمی، صنعتی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و... شود خوب و شایسته است.

وی تصریح کرد: اما اگر قرار باشد این خواهرخواندگی باعث ایجاد سفرهای خارجی دعوت از گروه‌های موسیقی بیگانه و هزینه کردهای کلان شود از لحاظ شرعی و قانونی مشکل دارد زیرا از بیت‌المال هزینه می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مسؤولیت این کار سنگین است و کسانی که این‌گونه رفتار می‌کنند باید پاسخگو باشند.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرا رسیدن سالروز تشکیل وزارت اطلاعات در کشور نیز گفت: راه اندازی این وزارتخانه با دستور امام(ره) حرکت بزرگی است که تا به امروز برکات زیادی به همراه داشته است.

وی یادآور شد: هر چند که این وزارتخانه باید با تغییر دولت‌ها روند خود را تغییر دهد اما این سربازان گمنام خارج از مباحث سیاسی و جناحی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: آنچه که برای این سربازان گمنام وجود دارد انقلاب، نظام اسلامی، ولایت، ولایت فقیه، ولی فقیه و منافع ملت و مردم است./919/پ202/ن

ارسال نظرات