۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۲۴۲۷۱

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری ششمین جشنواره زوج خوشبخت با حضور 5 هزار زوج جوان 24 مهر در مشهد، جزئیات برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشهد و برپایی نمایشگاه کتاب مولفان نیشابوری از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیرعامل موسسه فرهنگی «شکوه زندگی» از برگزاری ششمین جشنواره زوج خوشبخت با حضور 5 هزار زوج جوان در 24 مهرماه در مشهد خبر داد.

  

 جواد بهادرخان، اشاره ای به برگزاری ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت ایرانی داشت و اظهار کرد: جشنواره زوج خوشبخت ایرانی از سال 87 به منظور ایجاد زندگی های پایدار و آسان در میان زوج های جوان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فرهنگسرای خانواده در سطح شهر مقدس مشهد طراحی و برگزار شده است.

 

وی با اشاره به این که هر دوره برگزاری این جشنواره یکی از سازمان های مردم نهاد حوزه اجرایی این جشنواره را برعهده داشته اند، تصریح کرد: ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت توسط موسسه فرهنگی شکوه زندگی در سال جاری برگزار خواهد شد.

 

بهادرخان هدف از برگزاری جشنواره زوج خوشبخت را الگوسازی، توانمندسازی، حساس سازی و فرهنگ سازی در حوزه ازدواج و خانواده بیان کرد و افزود: زوجین جوانی که تاریخ عقد آن ها از سال 88 تاکنون است، می توانند با ثبت نام در سایت www.masirejavna.ir و دریافت کد رهگیری و کارت ورود به جشنواره زوج خوشبخت در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی با بیان این که معرفی و تقدیر از برخی از زوجین موفق و بیان برخی از نکات موفقیت این زوجین در زندگی مشترکشان یکی از بخش های جذاب جشنواره زوج خوشبخت خواهد بود، افزود: برخی از دستگاه ها و نهادهای اجرایی و حامیان زوج های جوان همچون قضات، مشاوران، نویسندگان و ... که نگاه حمایتی به زوجین جوان دارند نیز در این مراسم معرفی و تقدیر خواهند شد.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی شکوه زندگی برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان جهت شرکت کنندگان در جشنواره را از وجوه تمایز این دوره از جشنواره نسبت به دورهای گذشته آن دانست و تاکید کرد: برقراری ارتباط مستمر با زوجین به مدت یکسال از طریق در اختیار گذاشتن بسته های خدماتی- فرهنگی همچون برگزاری کارگاه و همایش، پخش فیلم های آموزشی، ارسال نشریه و پیامک، برگزاری اردو و ... از دیگر وجوه تمایز ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت خواهد بود.

 

وی با بیان این مطلب که پیش بینی حضور 5 هزار زوج جوان در ششمین دوره از جشنواره زوج خوشبخت ایرانی شده است، تصریح کرد: آخرین مهلت ثبت نام زوجین علاقه مند برای شرکت در این جشنواره 18 مهرماه اعلام شده است.

 

گفتنی است؛ ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرهنگسرای خانواده و موسسه فرهنگی شکوه زندگی، 24 مهرماه با حضور 5 هزار زوج خوشبخت در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است؛ ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرهنگسرای خانواده و موسسه فرهنگی شکوه زندگی، 24 مهرماه با حضور 5 هزار زوج خوشبخت در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد.

 

برپایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان کمک به صنعت سینمای کشور

سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در حاشیه برگزاری روز سوم جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان مشهد به خبرنگار ما گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان یکی از رخدادهای مهم در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه صنعت سینمای کشور است.

 

وی افزود: این جشنواره زمینه خوبی برای تولیدات مربوط به حوزه کودک و نوجوان است و شور و نشاط لازم را بین کودکان و نوجوانان در سالن های سینما به عنوان قشری مهم از مخاطبین سینما ایجاد می نماید.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی بیان کرد: یکی دیگر از فواید برگزاری جشنواره فیلم های کودک و نوجوان  آشتی  کودکان و نوجوانان با سینما است و زمینه آشنایی این قشر با صنعت سینما با برگزاری این جشنواره فراهم می شود.

 

سرابی ضمن بیان این که تا سال گذشته این جشنواره در مشهد برگزار نشده بود، افزود: امسال با ابتکار معاونت هنری اداره کل ارشاد خراسان رضوی و همراهی دبیرخانه ملی، جشنواره  فیلم های کودک و نوجوان مشهد برای اولین بار در مشهد برگزار می شود که برای سال اول توانسته به خوبی جایگاه خود را پیدا نماید و مخاطب خوبی جذب کند.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ضمن بیان این که برگزاری یک اختتامیه خوب  می تواند زمینه برگزاری این جشنواره در سال های آینده را فراهم نماید، تصریح کرد: استان خراسان رضوی در بین استان های مختلف جایگاه خوبی در صنعت فیلمسازی دارد اما فاصله همه استان ها در این صنعت با پایتخت زیاد است که برگزاری جشنواره های مختلف سینمایی از جمله جشنواره فیلم های کودک و نوجوان می تواند به پیشرفت صنعت سینمای استان ها کمک کند.

 

بر پایی نمایشگاه کتاب مولفان  نیشابوری

همزمان با هفته فرهنگی نیشابور نمایشگاه کتاب مولفان  نیشابوری درمحل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  نیشابور بر پا می شود.

 

رمضان علی بیات مسؤول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهارکرد:  هفته فرهنگی نیشابور فرصت مناسبی برای فعالان و علاقمندان فرهنگی است تا با برنامه ریزی منسجم و هدفمند برای  ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پذیرای علاقمندان به کتاب بود.

 

 وی افزود: در آموزه های اسلامی و دینی ما بر اهمیت کتاب وکتابخوانی بسیار تاکید شده ودر راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم فرهنگ دوست نیشابور با آخرین کتابهای منتشره  مولفان وناشران  نیشابوری اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب مولفان  نیشابوری همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت  نموده است.

 

وی گفت : بیش از 400 عنوان کتاب اهالی نشر نیشابور شناسایی شده که ما توانستیم در این نمایشگاه کتاب  بیش از 250 عنوان کتاب از مولفان وناشران  را گردآوری ودر معرض دید عموم علاقه مندان قرار دهیم.

بیات خاطرنشان کرد:هفته فرهنگی نیشابور از تاریخ سیزدهم لغایت بیستم مهر93 با  رویکرد معرفی ظرفیت های شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و ...  برگزار خواهد شد.

 

مسوول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نیشابوریاد آور شد: نمایشگاه کتاب مولفان  نیشابوری از 13 لغایت 18 مهر 93 هر روز ازساعت 9  الی 12 ظهر و 16  الی 20 بعداز ظهر درمحل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابورویژه عموم علاقمندان دایر است.

 

جزئیات مراسم اختتامیه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان مشهد  

حمید طباطبایی، معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مشهد مقدس در تاریخ 1393/7/15 در ساعت 18 در سینما اصغر زاده واقع در بوستان ملت خبر داد.

 

طباطبایی ضمن بیان این خبر اذعان داشت: در این مراسم مهدی مسعود شاهی دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان کل کشور، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و  دبیر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان مشهد سخنرانی می کنند.

 

دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان مشهد ضمن بیان این که اهدای جوایز مسابقه فیلمنامه نویسی پروانه ها و  اجرای موسیقی از سایر برنامه های این برنامه است، اظهار داشت: یکی از فیلم های جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان امسال در پایان این مراسم برای علاقه مندان اکران خواهد شد./934/د101/ب5

 

ارسال نظرات