۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۲۳۸۶۱
امروز؛

مراسم پرفیض دعای عرفه در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم پرفیض و روح بخش دعای عرفه عصر امروز در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان طبق سنوات گذشته با حضور پر شور مردم برگزار می شود.
دعاي عرفه

حجت الاسلام حسین محمدی، معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری مراسم دعای عرفه در حوزه علمیه امام صادق (ع) خبر داد و اظهار داشت: این مراسم پرفیض بعد از ظهر امروز در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق سنوات گذشته که هر سال دعای روح بخش عرفه با حضور پر شور مردمی در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار می شد امسال نیز با برنامه ریزی های لازم این مراسم با کمک الهی به شکل خوبی برگزار خواهد شد.

 

معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه، دعای عرفه را یک مناجات ویژه با خداوند عنوان و تصریح کرد: اگر به مضامین این دعای زیبا توجه کنیم سطر به سطر آن مناجات بسیار زیبا و دلنشینی با خداوند متعال است که انسان با خواندن آن بی اختیار اشک در چشمانش حلقه می زند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: در روایات به روزه گرفتن امروز توجه ویژه ای صورت گرفته است ولی آمده است که اگر این روزه گرفتن توان او را برای خواندن دعای عرفه کاهش دهد ترجیحا دعا را بخواند و روزه نگیرد که این نشان از اهمیت بسیار بالای دعای عرفه امام حسین (ع) دارد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: طلاب از چند روز پیش برای برگزاری این مراسم فعالیت های خود را شروع کرده اند که از جمله آنها می توان به طراحی اطلاعیه هایی به صورت بنر و نصب آن در سطح شهر اشاره کرد همچنین دعوت از سخنران برنامه که یکی از اساتید حوزه علمیه زنجان است.

 

این مسؤول در پایان اظهار داشت: این مراسم جزو اندک مراسماتی است که با حضور پر شور عموم مردم در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار می شود و امیدواریم که امسال نیز بتوانیم این مراسم را به نحو احسن اجرا نماییم.

 

گفتنی است؛ این مراسم قرائت دعا و مناجات ساعت 14 امروز در حوزه علمیه امام صادق (ع) آغاز خواهد شد. /949/ت302/ب
 

ارسال نظرات