۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۸۳۸

نخستین گردهمایی سراسری فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گردهمایی سراسری فرماندهان دوران دفاع مقدس به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گردهمایی سراسری فرماندهان دوران دفاع مقدس صبح امروز به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار غلامعلی رشید، جانشین رییس کل نیروهای مسلح، سردار حسین حسنی سعدی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح به سخنرانی پرداختند.

علی شمخانی با اشاره به اهمیت این گردهمایی گفت: 26سال از خاتمه جنگ می گذرد، از وزارت دفاع خیلی سپاسگزاریم به جهت برگزاری این مراسم ولی این ابتکار با تاخیر صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس دست آوردی داشت که کمتر به آن پرداخته شده است و آن فرهنگی است که بوسیله در کنار هم قرار گرفتن تمامی اقشار بوجود آمده، یک فرهنگی ایجاد شده که الگویی برای همه است این سرمایه بسیار گران‌بهایی است که حاصل کار همه نهادها است هیچ صنفی و گروهی در کشور  وجود ندارد که همچین رکوردی ثبت کرده باشد.

سردار غلامعلی رشید در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت انسجام و  وحدت بین نیروهای مسلح کشور گفت: محور این وحدت، تعامل شخص امام خمینی(ره) بود اما دو نفر در ارتش و سپاه  یعنی شهید علی صیاد شیرازی و محسن رضایی در این وحدت نقش بسزایی داشتند، پس از آن انسجام درون ساختاری یک تحول نظامی بزرگ انجام شد و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری حاصل شد.

وی گسستگی بین این سطوح را برای کشور مضر دانست و افزود: گسستگی میان سطوح نظامی، دلیل غافلگیری ما در ابتدای جنگ و  همچنین در حملات آخر ارتش عراق بود اما پس از پشت سر گذاشتن آن مسائل، انسجام برقرار شد و  ما پیروز شدیم.

جانشین رییس کل نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود گفت: فهم از کلیات جنگ نباید تحت تاثیر از روایت های جرئی قرار بگیرد و صحیح نیست که فهم کلی ما را تشکیل بدهد زیرا دستاوردها جنگ از بین می رود، این فهم باید از طرف پژوهش های اساسی بوسیله نخبگان نظامی و سیاسی انجام بگیرد.

در ادامه این مراسم سردار حسین حسنی سعدی با اشاره به نقش ارتش در حفظ مرزهای کشور بیان داشت: در ابتدای انقلاب دشمن قصد شکست ما را داشت، ولی ارتش نگذاشت این اتفاق بیفتد و در آن زمان حدود 60 درصد از نیروهای ارتش درگیر جنگ در کردستان بود، پس از شروع جنگ ارتش با همان امکانات و با کمک دیگر نیروها به مبارزه خود ادامه داد و دشمن را ابتدا متوقف و تثبیت و سپس به عقب راند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه توجه به فرماندهان هشت سال دفاع مقدس را وظیفه خود دانست و افزود: هم اکنون کسانی که در ابتدای جنگ بیست ساله بودند حدود 55 سال دارند و درجه دارانی که در آغاز جنگ سرگرد بوده اند حدود 70 سال، وظیفه ما این است که الان به مشکلات آن ها رسیدگی کنیم.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهیدان صیاد شیرازی، مسعود منفرد نیاکی، حسن تهرانی مقدم، هوشنگ وحید دستجردی، جواد فکوری، موسی نامجو، سیدمحمد جهان آرا و یوسف کلاهدوز تقدیر و تشکر بعمل آمد./9663/پ202/ب

ارسال نظرات