۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۲۲۷۱۹
آیت الله طه محمدی:

ازدواج پشت دیوارهای دانشگاه قربانی شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طه محمدی با بیان این که ازدواج پشت دیوارهای دانشگاه قربانی شده است، گفت: بسیاری از جوانان مسائل دیگری همچون دانشگاه و اشتغال را اولویت‌های خود قرار داده‌اند.
طه محمدي نماينده ولي فقيه در همدان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه شهر همدان و نماینده ولی فقیه در استان، در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان اظهار کرد: امروز ازدواج به مساله و مشکلی جدی در کشور تبدیل شده چرا که بسیاری از جوانان مسائل دیگری همچون دانشگاه و اشتغال را اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه موضوع مهم و اساسی ازدواج پشت دیوارهای دانشگاه قربانی شده است، ابراز کرد: مدرک گرایی شانس ازدواج بسیاری از افراد را از بین برده و خانواده‌ها باید با جدیت در این مساله مهم ورود کنند.

 

خطیب جمعه همدان تصریح کرد: آنگونه که مهریه‌های سنگین در کشور ما بیداد می‌کند در کشورهای کفر دیده نمی‌شود و باید افراد برای ساختن جامعه ای سالم به مسأله ازدواج به عنوان یک موضوع برای پرورش اخلاق و ایجاد نسلی سالم، با تقوی و مؤمن نگاه کنند.

 

آیت الله محمدی با بیان اینکه مهریه‌های سنگین دشمنی بین افراد ایجاد کرده است، اظهار کرد: امروز در جامعه برای ازدواج قانون خدا نادیده گرفته شده و هوی و هوس و جاهلیت پیشه کار شده است.

 

وی افزود: امروز ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی در مهریه‌های سنگین است و بسیاری از افراد گرفتار این موضوع هستند.

 

وی با بیان اینکه باید جوانان در همه امور خود به ویژه در ازدواج، ائمه اطهار(ع) را الگوی خود قرار دهند گفت: ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) الگویی بی بدیل برای پیروی جوانان در امر ازدواج است.

 

امام جمعه همدان افزود: امروز 32 درصد از خانواده‌های ایرانی فرزند ندارند و یا تک فرزند هستند که این نیز موضوعی قابل تأمل است که باید ریشه یابی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به موسم حج ابراز کرد: حج کنگره عظیم الهی برای انسان‌ها است تا از معارف و سرچشمه‌های زلال عرفانی آن بهره گیرند.

 

آیت الله طه محمدی بیان کرد: حج سفری سازنده است و اگر به تمام ابعاد آن پرداخته شود دایرة المعارف بزرگی است که آموزه‌های فراوانی را در خود نهفته دارد./998/د101/ب4

ارسال نظرات