۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۲۲۴۶۲
سردار نقدی:

جهاد امروز اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همه امر به معروف و نهی از منکر را در این دیده ایم که به خانم ها تذکر بدهیم موهایت را داخل کن این هم هست اما همه امر به معروف و نهی از منکر این نیست.
سردار نقدي در تجمع تجليل از «حماسه عاشورايي مردم فلسطين در کربلاي غزه» نشست خبري رييس سازمان بسيج مستضعفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع دانشجویان جهادگر بسیجی در همایش «دوره خط امام(ره) سازندگی» در مجتمع آموزشی، تفریحی سید الشهدا گفت: دفاع مقدس یک قرابت ویژه ای با اردوهای جهادی دارد و این را شاید جهادگران بسیج دانشجویی امروز به سبب آن که جنگ را ندیده اند، درک نکنند اما ما که آن روزها را دیده ایم همان روحیات و احوال را در بچه های اردوهای جهادی می بینیم.

 

 

سردار نقدی با تأکید بر این که جوهر جهاد است که مهم است نه شکل جهاد، اظهار داشت: هر لحظه و هر مکان فرصت جهاد دفاعی و نبرد حاصل نمی شود و در اغلب مکان ها و زمان ها، جنگ نظامی جاری نیست که انسان بتواند در مسیر جهادی رزمی بتواند فداکاری و ایثار را نشان دهد.

 

 

وی افزود: مسئله مهم جوهر جهاد است که اگر در وجود انسان وجود داشت، چه شرایط برای رزمندگی و سلحشوری در میدان رزم به وجود بیاید و چه به وجود نیاید حرکت جهادی ادامه دارد.

 

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) گفت: جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند به روی بندگان خاص خود گشوده است و این در به روی بندگانی که عرصه جهاد رزمی وجود ندارد نیز در سایر عرصه ها فراهم است.

 

 

ایمان و تکلیف گرایی خصوصیت جهادگران

سردار نقدی با اشاره به خصوصیات جهادگران، ایمان و تکلیف گرایی را یکی از خصوصیات مهم آنان دانست و گفت: مجاهد به خداوند و حقیقت عالم ایمان دارد و به آن پایبند و تابع آن است و برای کارهای مختلفی که می کند، توجیه و منطق و استدلال دارد اما بالاترین منطق و استدلالی که یک انسان مجاهد فی سبیل الله برای یک کار ارائه می کند این است که آن کار فرمان ولی من است.

 

 

وی افزود: برای آن که برای کمک به محرومین به روستا برویم هزار دلیل و منطق و استدلال داریم اما خلاصه منطق ما این است که این کار، خواست ولی ماست و این همان دلیل رزمندگان ما در دفاع مقدس بود.

 

 

برخی ترسوها که عرضه حضور در جنگ را نداشتند رجز خوانی می کنند

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که بعضی ها که جرأت و شهامت و عرضه حضور در این عرصه را نداشتند می نشینند رجز خوانی می کنند که باید از جنگ پیشگیری می شد، خطاب به آن ها بیان داشت: تو اگر ترسو بودی و شهامت حضور در جنگ نداشتی بگو شجاعت آن را نداشتم چرا چنین تحلیل هایی می دهی در حالی که علمای بزرگی همچون مطهری و امام و بسیاری از فرماندهان بزرگ چنین تشخیصی نداشته اند. آیا آن ها نفهمیدند و تو فهمیدی؟

 

 

سردار نقدی درباره دشمنان انقلاب در 8 سال دفاع مقدس و چرایی ادامه جنگ گفت: متعهدان پیمان ناتو و ورشو که در آن زمان در دو اردوگاه سوسیالیسم و کاپیتالیسم با یکدیگر در حال جنگ بودند و در همه عرصه ها با هم تضاد و درگیری داشتند در برابر دفاع مقدس ما، علیه ما هم پیمان و هم نظر بودند.

 

وی افزود: برخی می گویند ما در جنگ خیلی چیزها را از دست دادیم اما رهبر انقلاب پاسخ خوبی به آن ها فرمودند و اخیراً فرمودند آن چیزی که ما از جنگ به دست آوردیم با آن چه که از دست دادیم اصلاً قابل مقایسه و باور نیست.

 

ولی فقیه یعنی دانشمندترین، پاک ترین، عاقل ترین و دور از دنیا ترین آدم روزگار

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مدیریت عاقلانه و هوشمندانه امام در جنگ ابراز داشت: ولی فقیه یعنی دانشمندترین، پاک ترین، عاقل ترین و دور از دنیا ترین آدم روزگار و ما که ولایتمدار هستیم این فرد را پیدا کرده ایم و به رهبری او ایمان داریم و امر او مهم ترین دلیل ما برای انجام هر کاری است.

 

سردار نقدی ادامه داد: این خصوصیتی است که در دفاع مقدس عیان بود و وقتی فرمان امام می رسید حتی در سخت ترین شرایط هم کار تمام شده بود و بچه ها با شور فراوان از امر ایشان اطاعت می کردند.

 

وی با اشاره به شرایط سخت جنگ در جزایر مجنون بیان داشت: امام فرمودند جزیره مجنون باید حفظ شود و با این که شرایط بسیار سختی برای رزم در آن جا فراهم بود و عراقی ها با هزار توپ و خمپاره منطقه را می زدند، رزمندگان اطاعت کردند و در کربلای چهار نیز نیروهای ویژه و خط شکن های اصلی شهید شدند و عقب نشینی کردیم اما امام فرمودند برگردید و آن جا را باز پس بگیرید و همه گفتند چشم و در نهایت طعم پیروزی را نیز چشیدند.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فرمان امام برای شکستن حصر آبادان گفت: خیلی ها می خواستند از سرزمین های شمالی آزادسازی خوزستان آغاز شود اما امام گفتند حصر آبادان باید شکسته شود و بعد ها دیدیم که آن جا موقعیت استراتژیکی است.

 

سردار نقدی تکلیف گرایی را دیگر ویژگی بارز رزمندگان و جهادگران دانست و افزود: تکلیف گرایی عبادتی است که گاهی محاسبات ممکن است نتیجه دیگری را رقم بزند اما مجاهد به تکلیف خود عمل می کند.

 

جهاد و ایثار ویژگی دیگر جهادگران

 

وی با بیان این که ویژگی دیگر فرد جهادی ایثار و فداکاری است، ابراز داشت: در جبهه ها این خصوصیت موج می زد و هر کس سعی می کرد دیگری را عقب نگه دارد و خود جلو برود و ساعت نگهبانی بیشتری را بگیرد و هر جا خطرناک تر است، او جلوتر برود.

 

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر این که غرب ما را در دفاع مقدس تجربه کردند و دیدند که در عرصه نظامی نمی توانند بر ما غلبه کنند، بیان کرد: در لبنان نیز وقتی این روحیه انقلاب را از ما آموختند، قدرت ما را تجربه کردند.

 

سردار نقدی ادامه داد: لبنان همان جایی است که در سال 1961، اسراییل با تانک هایش یکسره تا بیروت را گرفت اما ده سال بعد در سایه روحیه انقلابی نشئت گرفته از جمهوری اسلامی چنان مقاومتی از سوی حزب الله صورت گرفت که دیگر اسراییلی ها نمی توانند حتی نگاه چپ به لبنان کنند.

 

جنگ ما در دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود

وی با اشاره به این که جنگ ما در دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود، اظهار داشت: فرانسوی ها هواپیماهای پیشرفته میراژشان را با خلبان به عراق دادند چون فرصت آموزش نبود و آمریکایی ها ناوهای هواپیما بر و جنگی شان را تا خلیج فارس آوردند و کارشناسان شوروی و شرقی ها در خطوط مقدم حاضر می شدند و مشاوره می دادند و به این ترتیب همه شرق و غرب با ما می جنگیدند.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به پیروزی های مردم غزه گفت: اسراییلی هایی که فلسطین را مانند آب خوردن تصرف کردند، امروز برای گرفتن یک نوار باریکه کوچک درمانده شده اند و این ملت نه با پرچم ملی گرایی و عرب گرایی و قومیت گرایی بلکه با پرچم اسلام این حماسه ها را در جنگ با اسراییل خلق کردند.

 

وی افزود: ارتش صهیونیستی اگر همه جنگنده هایش را بر سر غزه بفرستد، آسمان تاریک می شود و اگر تانک هایش را دورتادور غزه بچیند، شنی تانک هایش به همدیگر برخورد می کند.

 

سردار نقدی با اشاره به کمک های آمریکا و غرب به رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه، بیان کرد: آمریکایی های خبیث نه تنها 250 میلیون برای جنگ اسراییل با غزه تصویب کردند بلکه انبار مهمات خودشان در فلسطین اشغالی را به روی اسراییل باز گذاشتند تا بر سر زنان و کودکان فلسطینی در غزه بریزند اما با این وجود این همه سلاح پایان ناپذیر و ارتش مجهز و قدرت رسانه ای آن ها شکست خوردند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین پیروزی فلسطینیان در نبرد غزه را ناشی از جوهره جهاد دانست که از انقلاب اسلامی آموختند و گفت: امروز درخواست های زیادی از ما می شود که ما را به فلسطین، غزه و سوریه و عراق بفرستید تا با داعش و اسراییل و تکفیری ها بجنگیم اما باید ببینیم ولی امر و رهبر ما از ما چه می خواهد و تکلیف ما چیست.

 

وی ادامه داد: امروز هیچ کدام از این جبهه ها نیاز به رزمنده ندارد و اگر فرماندهان خوبی داشته باشند و خوب مدیریت شوند نیازی به ورود رزمندگان ما به آن جا نیست و ما باید تکلیفی را که ولی امرمان از ما خواسته است انجام دهیم.

 

جهاد امروز اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی است

سردار نقدی با بیان این که جهاد امروز ما اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی است، گفت: امروز باید اردوهای جهادی را از خدمت صرف به سمت خدمت مولد سوق دهیم و باید ظرفیت های عظیمی که در روستاها هست را باید احیا کرد.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر این که نسل جوان را باید به صحنه بیاوریم و مطالبات ما نباید تنها در صحنه های سیاسی باشد، خطاب به دانشجویان جهادگر اظهار داشت: چرا اعتراض نمی کنید که هزارها تن عدس و نخود از کانادا و خارج وارد می شود و ما مصرف کننده هستیم.

 

وی افزود: شما باید از مسئولان سوال کنید که اگر مقام معظم رهبری فرمودند مصرف گرایی را کنار بگذارید و به سراغ تولید ملی بروید چقدر رقم واردات را پایین اوردید؟

 

سردار نقدی با بیان این که مطالبه گری ویژه جوانان است، تصریح کرد: ما نباید خنثی باشیم و صدایمان در نیاید و بگذاریم هر چه می خواهند از خارج وارد کنند.

 

وارادات بی رویه برخی اقلام خلاف سیاست تولید ملی است

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با انتقاد از واردات گل مصنوعی، قاب، وسایل تزیینی، مبلمان، لوازم آرایش، کفش و انواع البسه که می توان در داخل تولید کرد، گفت: مهد کاشی و سرامیک ایران است اما سرامیک و سنگ و سنگ قبر وارد می شود در حالی که ایران سرامیک و سفال گری را به دنیا یاد داده است.

 

وی ادامه داد: همه امر به معروف و نهی از منکر را در این دیده ایم که به خانم ها تذکر بدهیم موهایت را داخل کن این هم هست اما همه امر به معروف و نهی از منکر این نیست.

 

سردار نقدی با انتقاد از عدم همراهی صنعت و دانشگاه گفت: دانشجویان ما باید مطالبه کنند که علت این مشکلات چیست و راه حل آن چیست و دانشگاه ما باید پاسخگوی مشکلات علمی و فنی کشور باشد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که حساسیت های ما در دانشگاه ها یا صنفی است یا سیاسی، تصریح کرد: اعتراض های دانشگاهیان یا صنفی است یا سیاسی و صدایی از دانشگاه در برابر مسئله تولید ملی بلند نمی شود اگر شما و دانشگاه مطالبه گری کنید دولت با هر مرامی که داشته باشد برای حفظ وجهه خود در میان مردم، به مشکل رسیدگی خواهد کرد. /805/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات