۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۲۱۶۳۳
از سوی اداره اوقاف تهران صورت گرفت؛

توزیع امینانه اقلام تحصیلی و آموزشی در بین اقشار کم ‌درآمد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران گفت: امسال در آستانه سال جدید طرح مهر تحصیلی در خصوص موقوفات به توزیع امینانه اقلام تحصیلی و آموزشی در بین اقشار کم درآمد اقدام کرده است.
لوازم التحرير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید هاشم حسینی المدنی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران در نشست خبری اجرای مشترک طرح ملی مهر تحصیلی(توزیع اقلام آموزشی و تحصیلی اقشار کم‌درآمد با مشارکت موسسات و خیریه مردم نهاد) که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد، گفت: به طور کلی نیاتی که در خصوص موضوعات 6 طرح اجرای امینانه واقفان به نام‌های طرح مهر تحصیلی، طرح تندرستی، دست‌های مهربانی، پیوند آسمانی، دو طرح زائران حرم رضوی(ع) و زائران حرم حسینی(ع) باشد را در طول سال قرار است اجرایی کنیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استان تهران عنوان کرد: ما در زمان مشخصی به صورت نمادین اجرای نیت را که به زمان مشخصی مربوط است گزارش‌دهی می‌کنیم.

 

وی افزود: امسال در آستانه سال جدید طرح مهر تحصیلی را که در خصوص موقوفات بوده به توزیع امینانه اقلام تحصیلی و آموزشی طرح در بین اقشار کم درآمد اقدام کردیم.

 

حجت الاسلام حسینی المدنی اظهار داشت: کمک هزینه تحصیلی و آموزشی و موقوفاتی را که مقید به زمان و مکان نیست و دست ما در رابطه با آنها باز است را با کمک سازمانها و نهادهای همسو مانند موسسات خیریه و سازمان بهزیستی را در هر زمانی اجرا می‌کنیم.

 

وی بیان داشت: در طرح ملی مهر تحصیلی، از لوازم‌التحریر‌هایی که با شعارهای ایرانی و اسلامی و به نوعی فرهنگ سبک زندگی اسلامی را ترویج کرده تهیه شده است و در اختیار موسسات خیریه و سازمان‌ها‌ی مردم نهاد و ادارات اجرایی قرار داده شده تا این مراکز به دست موقوف علیه برسانند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استان تهران گفت:‌ از ابتدای مهر 92 تا مهر 93، 15 میلیارد ریال درآمد و هزینه کرد موقوفات مرتبط با نیات تحصیلی آموزشی بوده است که نسبت به سال تحصیلی 91-92، 33 درصد رشد یافته است./807/پ203/ب4

ارسال نظرات