۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۵۳۹
آیت‌الله ایمانی مطرح کرد؛

فاصله جامعه با سبک زندگی اسلامی/ ائتلاف ضد داعش برای حفظ داعش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در شیراز، گفت: ائتلاف ضد داعش برای این است که موقعیت گروه‌های تروریستی را تثبیت کنند و اجازه نابود شدن به داعش و گروه‌های تروریستی ندهند.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به ائتلاف برخی از کشورها علیه داعش، گفت: منادیان دروغین حقوق بشر چندین سال است با صحنه‌های بسیار بسیار نگران کننده در سطح جهان روبرو بودند اما در هیچ کدام از این صحنه‌ها، احساس تکلیف نکردند.

 

وی ادامه داد: اما با گزارش مسأله دار چند خبرگزاری مبنی بر اینکه دو خبرنگار آمریکایی سر بریده شده و یک انگلیسی تبار کشته شده یک مرتبه تکلیف آنان در دفاع از حقوق بشر مطرح می‌شود، احساس مسؤولیت می‌کنند و به میدان می‌آیند.

 

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:‌ گویا تنها و تنها زیر این آسمان در طول این چند سال تنها سه انسان به وجود آمده آن هم دو خبرنگار آمریکایی و یک تبعه انگلیسی هستند و بقیه از نژاد غیرانسانی و فاقد حقوق انسانی و شهروندی بوده‌اند؛ واقعاً دنیا به افکار جهانیان با این تفکرات می‌خندد و مسخره می‌کند که طرفداران حقوق بشر امروز چه کسانی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: ائتلاف زمانی شکل می‌گیرد که داعش از سوی مردم و ارتش سوریه و عراق در حال عقب نشینی است، آمریکا در این شرایط می‌آید ائتلاف تشکیل می‌دهد، معنای این ائتلاف این است که موقعیت گروه‌های تروریستی را تثبیت بکنند و اجازه نابود شدن به داعش و گروه‌های تروریستی ندهند.

 

امام جمعه شیراز ادامه داد: یعنی آنچه آمریکا در جنگ نیابتی در سوریه نتوانست انجام بدهد امروز با دخالت مستقیم انجام بدهد و به مجموعه‌ای که در حال جان کندن بودند نیرو تزریق کرده و آن‌ها را فعال کنند.

 

وی یادآور شد: لشکرکشی آمریکا به افغانستان بعد از یازدهم سپتامبر برای مبارزه با تروریسم و القاعده و طالبان بود؛ آیا القاعده و طالبان مردند یا آن‌ها را برای روز مبادا نگه داشند.

 

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: آمریکا برای اینکه داعش از دستش خارج نشود آن را نگه می‌دارد تا بتواند در آینده از آن‌ها استفاده کند همچنین حضور نظامی خود در عراق را توجیه و تثبیت کند.

 

وی بیان داشت: حکومت سوریه اعلام کرده با گروه‌های تروریستی و داعش برخورد می‌کند، عراق هم با حکم مرجعیت و حضور مردم حرکت را آغاز کرد و نتیجه گرفت؛ آمریکا می‌خواهد بهانه‌ای پیدا بکند حضور نظامی خودش را تثبیت کند تا با بهانه‌های واهی مردم بی گناه را بمباران کند.

  

حاشیه پردازی رسانه‌های داخلی و خارجی در عمل جراحی رهبر معظم انقلاب

 

وی با اشاره به عمل جراحی رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته گذشته خاطر نشان کرد: رسانه‌های بیگانه و متأسفانه بعضی از رسانه‌های وابسته در داخل با حاشیه پردازی‌هایی می‌خواستند ذهن و اندیشه مردم ما را به اضطراب بیندازند.

 

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: با تدبیر رسانه‌ای به موقع و خبررسانی‌های خوبی که صدا و سیما انجام داد فضای کار به میزان قابل توجهی از دست دشمنان و دوستان وابسته به دشمنان گرفته شد.

 

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب محل معالجه را یکی از بیمارستان‌های دولتی قرار دادند و به کادر پزشکی و پرستاری داخل اعتماد کردند و همین اعتماد را هم در پایان دوران نقاهت هنگام خروج از بیمارستان به طور رسمی اعلام کردند.

 

آیت الله ایمانی تأکید کرد: عمل جراحی رهبری در بیمارستان دولتی نشانگر این است که توانایی کادر پزشکی و پرستاری ما توانایی بسیار بالایی است و فرزندان انقلاب اسلامی در عرصه رسیدگی به سلامت جامعه گام‌های بسیار بلندی برداشته‌اند و افق بلندی هم پیش روی آن‌ها باز است.

 

وی ادامه داد رهبر معظم انقلاب در این مدت با اظهار علاقه فوق‌العاده اقشار مختلف مردم و نمایندگان گروه‌ها هم از داخل و هم از خارج روبرو شدند و خودشان فرمودند «من از عهده این همه محبت‌ها و پاسخ به این همه اظهار لطف‌ها بر نمی‌آیم».

 

زندگی ما از سبک اسلامی و ایرانی فاصله گرفته است

 

شایان ذکر است، آیت‌الله ایمانی در خطبه‌ اول نماز جمعه به مسأله سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: جامعه ما برای سلامت جسمش اداره بهداشت و بهداشت تغذیه و درمان و آموزش پزشکی دارد، برای سلامت محیطش بهداشت محیط دارد که آلودگی‌های صوتی و آلودگی‌های فیزیکی از سر راه زندگی انسان برداشته شود.

 

وی ادامه داد: اما جامعه ما برای بهداشت فکر و بهداشت اندیشه طرحی ندارد، برای بهداشت عقل و خرد مطالعه‌ای نکرده است، هر چه واردات ذهن باشد از هر کجا که بیاید، آن را می‌پذیرد اگرچه بارها گفته شده اعتقادات و دین خودتان را به کسانی که مطمئن هستید ارائه کنید.

 

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی دین خودش را به امام هادی(ع) ارائه می‌کند؛ یاران امام صادق(ع) اعتقادات خودشان را به امام صادق(ع) ارائه می‌کردند و امام تأیید می‌کرد، کتاب‌های حدیث را خدمت ائمه تا زمان غیبت صغری خدمت امام زمان (عج) می‌فرستادند و نظر می‌خواستند که آیا ما می‌توانیم این کتاب‌ها را مطالعه و به آن عمل کنیم و مطلب آن مورد قبول شما است یا خیر.

 

وی ادامه داد: اما امروز هر کتابی بدون اینکه بررسی شود در اختیار آحاد و افراد جامعه قرار می‌گیرد، فضاهای مجازی، ماهواره‌ها و رسانه‌های مجازی همه مسائل رطب و یابس را به هم می‌بافند و خوراک فکری جوانان ما را می‌سازند و ما از آنان بی اطلاع هستیم.

 

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: این نقطه درد جامعه امروزی است که زندگی ما از سبک اسلامی و ایرانی فاصله گرفته و به دیگران شباهت پیدا کرده و واردات فکر و اندیشه ما واردات صحیح و شایسته‌ای نیست./919/پ201/ب4

ارسال نظرات