۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۱۸۵۲۷
حجت‌الاسلام شرفخانی:

تکریم امامزادگان در راستای وحدانیت و عبودیت الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در 300 بقعه خبر داد و گفت: تکریم امامزادگان در راستای وحدانیت و عبودیت الهی است.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست خبری که به مناسبت روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در 5 ذی القعده با حضور خبرنگاران پیش از ظهر امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، درباره دهه کرامت و تکریم و بزرگداشت امامزادگان و برنامه‌هایی که در آینده برگزار می‌شود، سخن گفت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در 2 هزار بقعه و امامزاده جشن‌های دهه کرامت در قالب مراسمات و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و نیز در سطح بین الملل محصولاتی در ارتباط با جشنواره‌‌های خارج از کشور آماده شده و در حال برگزاری است.

وی افزود: در شب و روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در کل کشور جشن فرهنگ رضوی با برنامه‌های مانند مسابقات و سخنرانی در راستای ترویج فرهنگ رضوی را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: روز 5 ذی القعده که از سال 91 در تقویم رسمی کشور به نام روز تکریم امامزادگان ثبت شده است شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه هایی را در راستای ارتقای معرفت نسبت به شأن امامزادگان و بصیرت ولایی داشته است تا بتواند سیره و تاریخ امامزادگان و بقاع متبرکه را دربین مردم معرفی کند.

حجت الاسلام شرفخانی بیان کرد: در پاسخگویی به شبهات وارده از سوی فرقه‌های انحرافی و سردمداران وهابیت که زیارت امامزادگان را شرک معرفی می‌کنند برنامه‌هایی تدارک دیده شده است تا نشان دهد که ترویج و گسترش مناقب و فضایل اهل بیت تکریم قرآن، توحید و در راستای وحدانیت و عبودیت الهی است.

وی اظهار داشت: رسول مکرم اسلام(ص) در مقابل اجر رسالت خود مودت اهل بیت(ع) را خواستند؛ بنابراین تکریم امامزادگان در طول تکریم اهل بیت(ع) است چرا که اهل بیت(ع) خود قرآن ناطق بودند.

حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: گذشتکان ما در گذشته با آغوش باز اسلام و اهل بیت را پذیرفتند و امامزادگان را تکریم کردند وجود این بقعه‌ها و حرم‌های مطهر از زمان‌های گذشته خود نشان از این تکریم‌ها دارد زیرا ما مدیون امامزادگان در ایران هستیم که با حضور خود ما را محب اهل بیت(ع) و قرآن کریم کردند.

 این مقام مسؤول افزود: برهمین اساس سازمان اوقاف و امور خیریه در 300 بقعه همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان را با حضور سخنرانان شاخص و مداحان برجسته برگزار می‌کند و افرادی که مقالات و پژوهش‌های علمی دارند آثار خود را ارائه می دهند و برترین‌ها جوایزی داده می‌شود، از هیات امنا، خادمین بقاع در این همایش تجلیل و تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: در 1550 بقعه نمایشگاهی با عنوان وارثان عترت را خواهیم داشت که برگرفته از تاریخ و جایگاه امامزادگان در مباحث تاریخی و دینی به صورت طراحی گرافیکی صورت می‌گیرد، حرکت نمادین راهپیمایی با دسته‌های گل به سوی امامزادگان را انجام می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: فردا شب همایش ملی بزرگداشت امامزادگان در امامزاده صالح بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی، حضور نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف، مداحی گروه‌های شعر خوانی و نقاره زنی را خواهیم داشت، هیات امنا و خیرینی که امتیاز در سطح ملی کسب کردند نشان مودت به آن‌ها اهدا خواهد شد.

وی بیان داشت: درمرحله اول 460 امامزاده سایت مستقلی را خواهند داشت مجموعه مقالات، زیارت، شفاعت و توسل در مجموعه پرتال قرار گرفته و با تلاش هیات امنا و مردم کامل تر می‌شود و تمام اطلاعات مذهبی شرح حال کرامات در حال آماده سازی است، 4 جلد کتاب رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی عنوان داشت: فعالیت‌های عمرانی 1289 امامزاده در سراسر کشور در سال 93 براساس ساخت و ساز و عملیات عمرانی در حال انجام است و رونمایی خواهد شد، فعالیت‌های فرهنگی در روز تکریم اطلاع رسانی شده و ارتباط کودکان با امامزادگان که با شبکه پویا هماهنگ شده با عنوان مسابقه نقاشی نقاشی 114 جایزه در حال پخش است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: با آماده سازی کتابچه قطب فرهنگی شدن امامزادگان، چشم انداز نظام جمهوری اسلامی، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی دراختیار تمام امامزادگان قرار می‌گیرد تا فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی براین اساس انجام شود.

وی افزود: دو کنگره طراحی شده و در حال برگزاری است کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه در گچ ساران و کنگره حلال بن علی که در آذر در اران بیدگل استان اصفهان برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان گفت: براساس برنامه‌هایی که در سازمان طراحی شده در نظر داریم امامزادگان را به عنوان قطب فرهنگی جامعه قرار دهیم که در خواست ما از مسئولان این است که در این مسیر ما را یاری دهند./9668/پ202/ی

ارسال نظرات